Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Slovensko

Gajdoš je pripravený obhájiť vozidlá 8x8 na rokovaní vlády

Na archívnej snímke minister obrany SR Peter Gajdoš
Foto: TASR/Martin Baumann

Rezort obrany na jeseň minulého roka informoval, že plánuje do roku 2024 obstarať do 81 kusov obrnených vojenských vozidiel 8x8 s názvom Vydra.

Bratislava 19. júla (TASR) - Minister obrany Peter Gajdoš (SNS) je pripravený obhájiť návrh nákupu bojových obrnených vozidiel 8x8 aj výsledky ich skúšok v prípade jeho prerokovania na vláde. TASR to povedala hovorkyňa ministerstva obrany (MO) SR Danka Capáková.

Materiál rezort v novembri minulého roka predložil Bezpečnostnej rade SR, do programu vlády zatiaľ zaradený nebol. "V prípade jeho zaradenia je minister obrany pripravený obhájiť ho," uviedla hovorkyňa. Kedy rezort očakáva zaradenie materiálu do programu vlády, ani či sa v ňom plánujú ešte nejaké zmeny, nepovedala.

Premiér Peter Pellegrini (Smer-SD) v diskusnej relácii TA3 V politike v januári tohto roka odmietol tvrdenia, že sa materiál nepodarilo do vlády pretlačiť, alebo že ho vláda odmietla. Priblížil, že v rade sa zhodli na potrebe "doladiť všetky stanoviská".

Rezort obrany na jeseň minulého roka informoval, že plánuje do roku 2024 obstarať do 81 kusov obrnených vojenských vozidiel 8x8 s názvom Vydra. Výroba vozidiel má prebiehať vo veľkej miere na Slovensku.

Vozidlo 8x8 bolo podľa Gajdoša dovyvíjané a upravené na základe komplexných požiadaviek vojakov Ozbrojených síl (OS) SR. Povedal tiež, že vozidlo úspešne prešlo všetkými druhmi skúšok a ochrannú známku vozidla s názvom Vydra dal zaregistrovať štátny podnik Konštrukta-Defence.

V prípade súhlasu vlády plánoval rezort začať so sériovou výrobou od roku 2019. V prvom roku chceli vyrobiť 13 kusov, ktoré by mali nahrádzať bojové vozidlá pechoty v 22. a 21. mechanizovanom prápore. Gajdoš uviedol, že projekt predstavuje tiež podporu domáceho obranného priemyslu. Podľa analýz projektu ministerstvo predpokladá, že by sa na ňom mohlo podieľať 16 slovenských a jedna česká firma.