Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Slovensko

J. DODOK: Podporou extrémizmu vyjadrili mladí ľudia nespokojnosť

Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta

Podľa autora iniciatívy Nie extrémizmu Jaroslava Dodoka mohla v parlamentných voľbách zohrať úlohu v prvom rade skepsa či frustrácia.

Žilina 16. marca (TASR) – O dôvodoch podpory extrémizmu zo strany mladých ľudí v marcových voľbách do Národnej rady (NR) SR, o nenávisti a návrhoch konkrétnych riešení dnes diskutovali zástupcovia mládežníckych organizácií z celého Slovenska na stretnutí, ktoré v Žiline zorganizovala iniciatíva Nie extrémizmu.

Podľa autora iniciatívy Nie extrémizmu Jaroslava Dodoka mohla v parlamentných voľbách zohrať úlohu v prvom rade skepsa či frustrácia. "To znamená, že sa mi nepáči, ako sa vyvíja naša krajina, čo sa deje v politike. Mám protestný hlas a snažím sa vyjadriť nespokojnosť. V druhom rade to je chyba v školskom vzdelávacom systéme. Prípadne v tom, že sa už nebavíme v rodinách o tom, čo sa dialo v minulosti a aké následky môže mať extrémizmus. A tiež je to málo príležitostí pre mladých ľudí zapájať sa a rozhodovať o tom, čo sa bude diať v mojom okolí," povedal Dodok.

Doplnil, že mladým ľuďom dnes chceli ukázať, že podobné stretnutia môžu urobiť vo svojej škole, v regióne. "Zapojiť do toho aj učiteľov, zorganizovať divadelné predstavenie o nenávisti, extrémizme. O tom, že si treba ľudí vážiť. Prípadne urobiť koncert. Pritiahnuť do školy osobnosti, ktoré vedia povedať, že fašizmus a rasizmus nie je v poriadku. A ktoré by takýmto spôsobom mladým ľuďom vysvetľovali, prečo nie je dobré podporovať extrémizmus," doplnil autor iniciatívy Nie extrémizmu.

Podpredseda Občiansko-demokratickej mládeže SR Denis Cáder podotkol, že mladí ľudia označili na dnešnom stretnutí za kľúčovú prioritu školstvo. "Zlyháva školský systém, zlyhávajú stredné aj základné školy v občianskej výchove, v náuke o spoločnosti. Napríklad stredné odborné školy dnes nemajú náuku o spoločnosti. Majú odborné predmety, majú prax. Nemajú túto základnú vedomosť odkiaľ získať. Učitelia to nevyučujú, tým pádom nastáva zlomový okamih, keď mladý človek nezíska ani od toho učiteľa vedomosť. Potom ho stiahnu iní spolužiaci a on volí bez svojho presvedčenia. Bohužiaľ," dodal Cáder.

"Rodičia niekedy riešia politiku a mladý človek si z nich berie vzor. A skôr by sme povedali, že je to taký protestný hlas. Čiže, chcem voliť inak ako moji rodičia a starí rodičia. A chcem byť rebel. To znamená, že chcem priniesť niečo nové. Na druhej strane, nemôžeme teraz obviňovať ľudí, ktorí podporili práve tieto novovytvorené strany. Ale chceme ich rešpektovať. A povedať im, že problémy, ktoré majú, sa dajú riešiť úplne iným spôsobom. V školách, v organizáciách, kdekoľvek sa nachádzajú. Tak, aby boli vypočutí. Aby sa ich slovo a nápad dostal k realizácii," uzavrel autor iniciatívy Nie extrémizmu.