Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Slovensko

JOUROVÁ: Dvojaká kvalita produktov je o dôvere občanov v spoločný trh

Na snímke sprava eurokomisárka pre spravodlivosť a ochranu spotrebiteľov Věra Jourová, predseda vlády SR Robert Fico a predseda vlády ČR Bohuslav Sobotka počas rokovania na summite Za rovnakú kvalitu produktov pre všetkých 13. októbra 2017 v Bratislave. Foto: TASR - Pavel Neubauer

Testy dvojakej kvality produktov sa doteraz uskutočnili v ôsmich krajinách EÚ. Podľa Jourovej veľmi pomohli v tom, že sa dá konštatovať, že nejde o marginálny problém.

Bratislava 13. októbra (TASR) - Dvojaká kvalita potravín a tovarov sa týka dôvery občanov v spoločný trh EÚ. Uviedla to na dnešnom summite Za rovnakú kvalitu produktov pre všetkých v Bratislave Věra Jourová, eurokomisárka pre spravodlivosť, ochranu práv spotrebiteľov a rovnosť žien a mužov.

"Problém, ktorý tu zaznel, sa netýka obsahu mäsa alebo cukru v konkrétnych produktoch, ale týka sa niečoho ďaleko väčšieho - dôvery občanov v spoločný európsky trh," zdôraznila Jourová.

Testy dvojakej kvality produktov sa doteraz uskutočnili v ôsmich krajinách EÚ. Podľa Jourovej veľmi pomohli v tom, že sa dá konštatovať, že nejde o marginálny problém. "Je to aj pomerne silný alarm pre členské štáty, ktoré dlhú dobu hovorili, že je to problém dvoch - troch štátov v EÚ a nebudeme sa tým zaoberať," upozornila.

Eurokomisárka pripomenula, že do 30. novembra majú vnútroštátne orgány členských krajín možnosť požiadať o grant na testovanie potravín. "Pokiaľ milión eur, ktorý som našla v tohtoročnom rozpočte, nebude stačiť, pre nás tá vec samozrejme nekončí, budeme sa dívať na potrebu zdrojov pre budúci rok," avizovala Jourová.

Zároveň je podľa nej pri tomto probléme potrebné "vtiahnuť do hry" spotrebiteľa. "Mám stále dojem, že spotrebitelia v strednej a východnej Európe sú menej nároční a že tak trošku otvárajú priestor k tomu, že sa s nimi aj zo strany výrobcov a obchodníkov zaobchádza iným spôsobom, než s tými náročnejšími spotrebiteľmi," opísala.

Je preto podľa Jourovej potrebné, aby bol zo strany spotrebiteľov väčší tlak a vyššia náročnosť. "Boli by sme radi, keby spotrebitelia sami hlásili prípady, na ktoré natrafili pri svojich nákupoch," doplnila eurokomisárka.