Slovenská komora učiteľov vyjadrila znepokojenie aj nad oneskoreným plnením plánu obnovy.
Autor TASR
Bratislava 5. septembra (TASR) - Slovenská komora učiteľov (SKU) poukázala na nedostatočnú diskusiu o kvalite vzdelávania a atraktivite učiteľskej profesie. TASR o tom informoval prezident SKU Vladimír Crmoman s tým, že zdôraznil nevyhnutnosť naliehavých zmien v tomto sektore.
"Radi by sme videli konečne funkčný vesmír na ministerstve, skokové dorovnanie našich platov na úroveň priemeru porovnateľne vzdelanej populácie, kvalitné vzdelávanie pre všetkých pedagogických a odborných zamestnancov škôl, demokratickú atmosféru na pracoviskách a klímu v triedach," uviedol Crmoman.
SKU vyjadrila znepokojenie aj nad oneskoreným plnením plánu obnovy. Kritizuje tiež prístup, ktorý školy, riaditelia, učitelia, rodičia a žiaci musia dodržiavať pri zavádzaní nových opatrení, ktoré často nemajú dostatočné finančné krytie. "Sme svedkami toho, že školstvo je doslova úložisko nemohúcich alebo neschopných ministrov a ministeriek s veľmi nízkou až žiadnou pridanou hodnotou," upozornila.
Komora pripomenula, že v minulom školskom roku sa vymenilo najviac ministrov v histórii Slovenska. Na jeho začiatku aj v závere školského roka bol podľa nej problém vôbec ministra vybrať.
"Radi by sme videli konečne funkčný vesmír na ministerstve, skokové dorovnanie našich platov na úroveň priemeru porovnateľne vzdelanej populácie, kvalitné vzdelávanie pre všetkých pedagogických a odborných zamestnancov škôl, demokratickú atmosféru na pracoviskách a klímu v triedach," uviedol Crmoman.
SKU vyjadrila znepokojenie aj nad oneskoreným plnením plánu obnovy. Kritizuje tiež prístup, ktorý školy, riaditelia, učitelia, rodičia a žiaci musia dodržiavať pri zavádzaní nových opatrení, ktoré často nemajú dostatočné finančné krytie. "Sme svedkami toho, že školstvo je doslova úložisko nemohúcich alebo neschopných ministrov a ministeriek s veľmi nízkou až žiadnou pridanou hodnotou," upozornila.
Komora pripomenula, že v minulom školskom roku sa vymenilo najviac ministrov v histórii Slovenska. Na jeho začiatku aj v závere školského roka bol podľa nej problém vôbec ministra vybrať.