Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 16. apríl 2024Meniny má Dana a Danica
< sekcia Slovensko

Ku školskej reforme prišlo takmer 4000 pripomienok

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Najviac z nich sa týkalo regionálneho školstva, platov učiteľov, technického vybavenia tried, potreby individuálneho prístupu k žiakom, povinného vzdelávania, ale i celonárodného testovania žiakov.

Bratislava 17. mája (TASR) – Autori Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania Učiace sa Slovensko budú vyhodnocovať 3975 pripomienok, ktoré prostredníctvom online formulára k návrhu školskej reformy dostali. Najviac z nich sa týkalo oblasti regionálneho školstva, platov učiteľov, technického vybavenia tried, potreby individuálneho prístupu k žiakom, povinného vzdelávania, ale i celonárodného testovania žiakov, informovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVŠ) SR.

Rezort takisto uviedol, že pripomienky podávali nielen organizácie a združenia, ale aj fyzické osoby, učitelia a ďalší zamestnanci v oblasti školstva a vzdelávania. "Autori dokumentu podnety vyhodnotia a relevantné pripomienky zapracujú," dodal rezort. Pripomenul, že v pondelok 22. mája budú o návrhu dokumentu rokovať členovia Výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport, následne sa vyjadrí i samotné ministerstvo.

"Až po tomto procese bude známy finálny dokument, ktorý bude predložený na rokovanie vlády. Jednotlivé opatrenia sa rozpracujú do akčných plánov, ktoré budú obsahovať konkrétne úlohy a ich finančné zabezpečenie, rovnako ako časový rámec realizácie," ozrejmilo MŠVVŠ.

Návrh Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania Učiace sa Slovensko predstavilo ministerstvo 15. marca. Zverejnením na svojej webovej stránke zároveň ponúklo odbornej i širokej verejnosti možnosť vyjadriť sa k jeho jednotlivým cieľom a opatreniam. Verejné pripomienkovanie sa oficiálne skončilo 15. mája.