Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 13. máj 2024Meniny má Servác
< sekcia Slovensko

Linka pomoci pre pacientov s PPP za rok riešila stovky telefonátov

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Júlia Jánošíková

Služby slúžia ako prvý kontakt a poradenstvo pre pacientov s poruchami príjmu potravy, respektíve s príznakmi ochorenia. Poskytujú tiež pomoc v krízovej situácii.

Bratislava 28. septembra (TASR) - Linka pomoci špecializovaná na poruchy príjmu potravy (PPP) za posledný rok zaznamenala 1087 telefonátov. Z kapacitných dôvodov bolo možné odpovedať na približne každý druhý. Najdlhší telefonát mal 75 minút. Pri príležitosti druhého výročia fungovania linky o tom TASR informovala organizácia Chuť žiť, ktorá za ňou stojí.

Linka funguje na čísle 0800 221 080. Možno sa na ňu dovolať každý pracovný deň. Súčasťou dištančného poradenstva je aj e-mailová poradňa poradna@chutzit.sk, na nej za posledný rok odpovedali 501 kontaktom. Obe sú bezplatné a anonymné. Pracujú na nich psychologičky a krízové interventky špecializované na tému porúch príjmu potravy.

Služby slúžia ako prvý kontakt a poradenstvo pre pacientov s poruchami príjmu potravy, respektíve s príznakmi ochorenia. Poskytujú tiež pomoc v krízovej situácii. "Okrem ľudí, ktorých sa poruchy príjmu potravy priamo dotýkajú, často volajú aj rodičia a rodinní príslušníci, vrátane partnerov či súrodencov. Potrebujú sa zorientovať, vedieť, aké sú možnosti pomoci a najmä ako komunikovať so svojím dieťaťom alebo partnerkou, ktorá trpí PPP. Píšu a volajú aj učitelia a školskí psychológovia," ozrejmila psychologička Sophia Lukačková z organizácie.

Chuť žiť je nezisková organizácia pracujúca s osobami trpiacimi PPP. Poskytuje psychologické a nutričné poradenstvo, stacionáre pre pacientov či pre rodičov, rôzne liečebno-vzdelávacie programy a aktívne šíri osvetu. Linku pomoci môže podporiť aj verejnosť prostredníctvom jednorazového alebo pravidelných príspevkov.