Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 15. máj 2024Meniny má Žofia
< sekcia Slovensko

M. Filipová: Rezort školstva musel vyslať pozitívny signál EK

Na snímke štátna tajomníčka Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR pre národnostné školstvo a reformu financií Monika Filipová. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Práve spoločný postoj k tejto téme môže byť podľa jej slov kľúčovým nástrojom k úspechu, ako vystúpiť zo začarovaného kruhu vzájomného vylučovania.

Bratislava 15. mája (TASR) – Na Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR zriadili expertný tím za účelom riešenia problémov zanedbávaného vzdelávania národnostných menšín a etnických skupín, najmä u rómskych detí. Štátna tajomníčka rezortu školstva Monika Filipová uviedla, že ministerstvo školstva muselo v tejto súvislosti vyslať Európskej komisii pozitívny signál. TASR o tom informoval odbor komunikácie a protokolu MŠVVaŠ SR.

Začiatok realizácie akčného plánu v prípade inkluzívneho vzdelávania a predchádzania segregácie je momentálne kľúčovou prioritou pre Filipovú. "Sme si vedomí potreby zmeny a skutočného riešenia zanedbávanej problematiky vzdelávania národnostných menšín a etnických skupín, najmä u rómskych detí. Aj z toho dôvodu som sa rozhodla zostaviť na ministerstve expertný tím, s ktorým intenzívne pracujeme na príprave adekvátnych a realizovateľných opatrení. Nezanedbateľnou súčasťou našej práce je aj komunikácia s ministerstvom zahraničných vecí, Stálym zastúpením SR pri EÚ, splnomocnenkyňou vlády pre rómske komunity či verejnou ochrankyňou práv," priblížila Filipová.

Rezort školstva tvrdí, že súčasné vedenie ministerstva po predchádzajúcej vláde zdedilo právne konanie Európskej komisie voči SR pre podozrenie z porušenia smernice o rasovej rovnosti. "Bolo treba vyslať pozitívny signál, že chceme komunikovať a spolupracovať aj so zástupcami Európskej komisie. Rozhovor s generálnou riaditeľkou sekcie spravodlivosti a spotrebiteľov EK Sallou Saastamoinenovou bol viac ako žiaduci. Problémy v oblasti riešenia podozrení z diskriminácie založenej na etnickom pôvode, pokiaľ ide o vzdelávanie rómskych detí, som riešila aj so zástupcami českej a maďarskej vlády," poznamenala Filipová. Práve spoločný postoj k tejto téme môže byť podľa jej slov kľúčovým nástrojom k úspechu, ako vystúpiť zo začarovaného kruhu vzájomného vylučovania.