Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 19. máj 2024Meniny má Gertrúda
< sekcia Slovensko

Rezort školstva nesúhlasí s interpretáciou NKÚ o počte odučených hodín

Ilustračná snímka. Foto: TASR

NKÚ minulý týždeň informoval o svojej analýze, podľa ktorej sa údaje rezortu školstva a ŠŠI o počte odučených odborných hodín na ZŠ nezhodujú.

Bratislava 6. mája (TASR) - Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR nesúhlasí s interpretáciou Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) o počte odborne odučených hodín na základných školách (ZŠ). Poukázal na to odbor komunikácie a marketingu MŠVVaM v reakcii na analýzu NKÚ, podľa ktorej sa údaje rezortu školstva a Štátnej školskej inšpekcie (ŠŠI) o počte odborne odučených hodín na ZŠ nezhodujú. Ministerstvo sa domnieva, že časť rozdielu údajov možno vysvetliť časovým nesúladom medzi zberom údajov a vykonaním inšpekcie.

Ministerstvo priblížilo, že bolo súčinné počas prípravy analýzy NKÚ a poskytlo požadované údaje. Poukázalo aj na to, že opakovane žiadalo ŠŠI, aby rezortu poskytla výsledky inšpekcií vo veci odbornosti vyučovania práve na účely overenia správnosti údajov v RIS. "Do dnešného dňa tieto údaje nedostalo. V štatúte ŠŠI sa pritom uvádza, že jej úlohou je podávať na požiadanie stanoviská a informácie orgánom štátnej správy v školstve vo veciach výchovy a vzdelávania," uviedol rezort.

Ozrejmil, že údaje o odbornosti vyučovania v RIS priamo nekontroluje. "Správnosť údajov je vždy zodpovednosťou riaditeľa školy. Navyše, štát má organizáciu na zabezpečenie inšpekčnej činnosti, a tou je práve Štátna školská inšpekcia," tvrdí rezort.

V súvislosti s analýzou NKÚ reagoval aj na krátenie financií škole, ak je odbornosť nižšia ako 70 percent. Takéto krátenie sa podľa neho deje iba na základe vykonanej inšpekcie ŠŠI, a teda iba po vyhodnotení odbornosti vyučovania na škole. Rezort zdôraznil aj to, že údaje v RIS do rozhodnutia o krátení financií škole nevstupujú. Preto nevidí ani finančný motív systematicky nesprávne vypĺňať údaje o odbornosti vyučovania. Tým, že údaje z RIS nie sú reportované na úrovni školy, nemožno podľa ministerstva tvrdiť, že by školy nesprávne vypĺňali údaje s cieľom zvýšiť si prestíž.

NKÚ minulý týždeň informoval o svojej analýze, podľa ktorej sa údaje rezortu školstva a ŠŠI o počte odučených odborných hodín na ZŠ nezhodujú.