Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Slovensko

P. ONDEK: Odbory budú trvať na zvyšovaní sociálnych istôt učiteľov

Foto: TASR/Pavel Neubauer

Za hlavné problémy v školstve Ondek označil poddimenzované financovanie školských zamestnancov, nedostatočné materiálno-technické zabezpečenie škôl.

Bratislava 15. marca (TASR) - Odbory budú naďalej trvať na zvyšovaní sociálnych istôt pre učiteľov a nepedagogických zamestnancov, vrátane zvýšenia ich miezd. Dosiahnuté zvýšenie učiteľských platov o päť percent považujú len za prvý krok k naplneniu ich požiadaviek. Uviedol to predseda Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku Pavel Ondek po skončení dnešnej medzinárodnej konferencie v Bratislave, ktorej ústrednou témou bolo Slovenské školstvo v období krízy a systémových zmien.

Za hlavné problémy v školstve Ondek označil poddimenzované financovanie školských zamestnancov, nedostatočné materiálno-technické zabezpečenie škôl a školských zariadení, nedostatok učebníc, nízke ohodnotenie nepedagogických zamestnancov, pretrvávanie problémov v oblasti vedy a výskumu na vysokých i stredných školách.

Hlavným garantom konferencie bol Odborový zväz pracovníkov školstva a vedy na Slovensku. "Medzinárodnú konferenciu sme pripravili aj v súvislosti s prebiehajúcou reformou školstva na Slovensku. Konferencia mala ambíciu podporiť myšlienky skvalitnenia výchovy, vzdelávania a podmienok práce zamestnancov školstva a vedy na Slovensku. Na konferenciu sme spolu s našimi partermi pozvali predstaviteľov politického, verejného života a odborníkov z oblasti školstva a vedy na Slovensku, ako aj hostí zo zahraničia. Prednesené štúdie, rokovania v jednotlivých sekciách, široké spektrum odborných názorov na aktuálne témy spolu s návrhmi na riešenie problémov budú sprístupnené širokej verejnosti," uviedol Ondek.

Závery konferencie by mali ponúknuť možné variabilné riešenia systémových zmien v školstve na Slovensku, vytvoriť priestor pre komunikáciu o realizovateľných riešeniach vybratých problémov a poskytnúť základ prieskumu o prijateľnosti navrhovaných riešení pracovníkom školstva.

Na konferencii sa nikto z pozvaných vládnych predstaviteľov nezúčastnil.