Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Slovensko

Televízie predĺžili kontrakt na peoplemetrové meranie ich sledovanosti

Ilustračné foto FOTO TASR

Aktuálne je do merania zahrnutých 120 televíznych staníc.

Bratislava 21. júla (TASR) – Sledovanosť televízií prostredníctvom peoplemetrov na Slovensku bude mať aj v nasledujúcich rokoch na starosti agentúra TNS Slovania. Dnes oznámila, že predĺžila zmluvu so spoločnosťou PMT na obdobie nasledujúcich sedem rokov.

Elektronické meranie sledovanosti bude agentúra zabezpečovať do 30. júna 2021. Informovala o tom PR manažérka TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková. Agentúra realizuje projekt od roku 2004.

Peoplemetrové meranie sledovanosti je najväčším kontinuálnym výskumom na Slovensku. Spoločnosť PMT bola založená v roku 2002 s cieľom, aby sa televízie a mediálne agentúry dostali ku korektným dátam televízneho trhu. Členmi PMT sú RTVS, TV Markíza, TV Joj, TA3 a Asociácia mediálnych agentúr.

Televízie majú výsledky sledovanosti k dispozícii nasledujúci deň po dni merania v ranných hodinách. Dáta môžu analyzovať v minútových intervaloch a využívať ich na komerčný predaj a programové plánovanie, vysvetlil jeden z riaditeľov TNS Slovakia Ivan Šimek.

Priblížil, že meranie sa realizuje na reprezentatívnom paneli 1200 domácností, čo je zhruba 3500 jednotlivcov. Tí spĺňajú demografické kritériá tak, aby reprezentovali celú populáciu Slovenska. Ročne sa obmieňa jedna štvrtina panelu. Aktuálne je do merania zahrnutých 120 televíznych staníc.

Technológia, ktorou sa meranie sledovanosti realizuje, umožňuje aj meranie počúvanosti rádií, alebo aj sledovanosti internetového vysielania. TNS Slovakia ho realizuje od minulého roku. V súčasnosti 10 percent domácností v peoplemetrovom paneli má okrem klasických peoplemetrov aj takzvaný virtuálny peoplemeter. Nainštalovaný je do osobného počítača alebo notebooku.