Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Slovensko

Podporiť vzdelávanie sociálne slabších žiakov má aj celodenný systém

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Ministerstvo školstva chce zlepšiť výsledky vzdelávania sociálne slabších žiakov, ktorí aj pri nedávnom testovaní piatakov dosiahli slabšie výsledky, ako bol celkový priemer.

Bratislava 26. februára (TASR) - Ministerstvo školstva chce zlepšiť výsledky vzdelávania sociálne slabších žiakov, ktorí aj pri nedávnom testovaní piatakov dosiahli slabšie výsledky, ako bol celkový priemer. Do škôl sa preto rezort snaží zavádzať celodenný výchovný systém či iné projekty určené pre základné školy (ZŠ) vzdelávajúce minimálne 20 percent sociálne slabších žiakov. Takýmto deťom sa venujú projekty už v materských školách, ktoré ich majú pomôcť pripraviť na povinnú školskú dochádzku.

Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ) podľa rezortu školstva realizuje projekt Metodika pre učiteľov k podpore inkluzívneho vzdelávania. "Jeho cieľom je vypracovať metodiku a metodické usmernenia pre podporu inkluzívnych prístupov vo výchove na základe spracovania výstupov domácich a zahraničných projektov a príkladov dobrej praxe učiteľov," povedala pre TASR hovorkyňa ministerstva školstva pre priamo riadené organizácie Martina Slušná. Vybrané príklady dobrej praxe budú podľa nej reflektovať vzdelávacie potreby všetkých žiakov s dôrazom na tých sociálne slabších.

Pri výchove takýchto detí učitelia spolupracujú so sociálnymi pracovníkmi. Rezort školstva zabezpečuje aj pedagogických asistentov učiteľa. Zriaďovateľ verejnej ZŠ, v ktorej sa vzdeláva viac ako 100 sociálne slabších žiakov, je podľa hovorkyne povinný použiť najmenej 50 percent z celkového príspevku na mzdy, platy a poistné asistentov učiteľa pre sociálne slabších žiakov. Výšku príspevku určuje ministerstvo školstva. "V tomto roku je to 106 eur," dodala Slušná.