Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 30. apríl 2024Meniny má Anastázia
< sekcia Slovensko

Posledný októbrový týždeň venujú mediálnej a informačnej gramotnosti

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Elena Halačová

Týždeň mediálnej a informačnej gramotnosti vyhlasuje UNESCO od roku 2011.

Bratislava 20. októbra (TASR) - Ústrednou témou tohtoročného Týždňa mediálnej a informačnej gramotnosti, ktorý UNESCO vyhlasuje na posledný októbrový týždeň, je Mediálna a informačná gramotnosť v digitálnom priestore. "Súvisiace aktivity na Slovensku zastrešuje platforma Mediálna gramotnosť+," pripomína Rada pre mediálne služby, (RpMS), ktorá sa na kampani spolupodieľa.

V sérii slovenských podujatí, ktorá ráta s organizovaním diskusií i workshopov, organizuje RpMS 24. októbra v Bratislave a 27. októbra v Prešove konferenciu pre učiteľov, digitálnych koordinátorov a pracovníkov knižníc. Jej ústrednou témou sú Offline influenceri ako zdroj múdrosti v digitálnej ére. "Diskutujúci budú spoločne uvažovať nad tým, ako môžu učitelia, digitálni koordinátori a pracovníci knižníc ako offline influenceri prispieť k zvyšovaniu mediálnej a informačnej gramotnosti rôznych vekových skupín, ale aj o schopnostiach a zručnostiach potrebných pre prežitie v digitálnej ére," uviedla hovorkyňa RpMS Lucia Michelčíková. Upozornila na to, že na webe RpMS sú informácie o ďalších plánovaných podujatiach.

Týždeň mediálnej a informačnej gramotnosti vyhlasuje UNESCO od roku 2011. Cieľom je na globálnej i národnej úrovni posilniť schopnosť jednotlivcov a spoločnosti porozumieť a kriticky posudzovať informácie v digitálnej dobe a prispievať k lepšiemu porozumeniu mediálnym a informačným výzvam. Zároveň je tento týždeň príležitosťou upriamiť pozornosť a motivovať ľudí z celého sveta vrátane vlád, vzdelávacích inštitúcií, médií a občianskej spoločnosti, aby spoločne pracovali na zlepšení gramotnosti v oblasti médií a informácií.