Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 3. máj 2024Meniny má Galina
< sekcia Slovensko

Pred návratom ľudí do kancelárie musí zamestnávateľ prijať opatrenia

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Pred pestovaním vzťahov medzi kolegami musia zamestnávatelia aktuálne dať prednosť ochranným opatreniam.

Bratislava 23. apríla (TASR) – Pred návratom pracovníkov do kancelárie z home office musí zamestnávateľ včas prijať opatrenia, upozornili na to odborníci z poradenskej spoločnosti Colliers International. Zmeny by sa mali dotknúť predovšetkým troch kľúčových oblastí – fyzického usporiadania priestoru, organizácie chodu práce a života v kancelárii.

„V súvislosti s postupným uvoľňovaním vládnych nariadení zvažujú mnohí zamestnávatelia návrat svojich pracovníkov do kancelárií,“ uviedli odborníci. Spôsob práce v kanceláriách sa však podľa nich pre krízu spôsobenú pandémiou nového koronavírusu zmení.

Odborníci predpokladajú, že kancelárie zostanú dôležitou súčasťou biznis stratégií podnikov aj naďalej. Pred pestovaním vzťahov medzi kolegami však musia zamestnávatelia aktuálne dať prednosť ochranným opatreniam.

Aby zamestnávatelia predišli šíreniu nového koronavírusu medzi zamestnancami, mali by optimalizovať existujúce kancelárie s ohľadom na zabezpečenie bezpečných rozstupov medzi pracovníkmi. „Nové usporiadanie fyzického priestoru často závisí od premyslenia účelu a nových spôsobov využívania pracovísk. S tým súvisí aj zavedenie nových pravidiel práce,“ uviedli odborníci.

Zmeny by mal teda zamestnávateľ vykonať aj v organizácii chodu práce. Nové pravidlá podľa odborníkov ovplyvnia spôsob, akým sa prerozdelia tímy, a postupy, akými sa budú striedať na pracovisku. „Spolu s tým treba zvážiť, ako efektívne začleniť do nového konceptu aj prácu z domu. V tomto smere je dôležité, aby bol zamestnávateľ pripravený riešiť problémy zamestnancov nastavením správnej internej komunikácie,“ dodali odborníci.

Ako doplnili, celkový kancelársky život sa nevyhne zmenám. „Neformálne kávy, voľnočasové aktivity na odreagovanie, ako aj využívanie spoločných priestorov musia mať stanovené nové pravidlá s ohľadom na bezpečné používanie priestorov ako takých,“ vysvetlili experti.