Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 4. máj 2024Meniny má Florián
< sekcia Slovensko

Prieskum: Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Júlia Jánošíková

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 75 percent, čo predstavuje viac ako 3,3 milióna divákov.

Bratislava 13. novembra (TASR) - Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma a Doma v záhrade patrili v druhom a treťom kvartáli 2023 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI. Zber dát sa uskutočnil od 3. apríla do 17. septembra na vzorke 4122 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 26 percent opýtaných - pri metodike "čítal posledné vydanie". Za posledných 14 dní denníky čítalo 49 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 11 percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň, Pravda a Sme (päť percent). Denníky Šport a Hospodárske noviny majú zhodne štvorpercentný podiel, Denník N mal čítanosť tri percentá.

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (šesť percent). Týždenníky Život, Nový Čas pre ženy, Báječná žena a Eurotelevízia mali trojpercentnú čítanosť. Dve percentá si prečítali Rytmus života a Slovenku.

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 11 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (päť percent). Nasleduje Relax s tromi percentami, Tele plus s dvoma percentami a dvojtýždenníky Žena a život a 100+1 s jedným percentom.

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 41 percent. Najviac (päť percent) mali časopisy Emma a Doma v záhrade. Štvorpercentnú čítanosť mali Evita magazín, Záhradkár, Muscle & fitnes, Zdravie a Sme Ženy.

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 52 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 16 percentami, nasledujú Rádio Slovensko (14 percent) a Fun rádio (desať percent). Rádio Európa 2 a Rádio Vlna dosiahli počúvanosť osem percent, Rádio Melody si zaplo šesť percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" dosiahla hodnotu 90 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (38 percent), nasledujú Rádio Slovensko a Fun rádio (zhodne 26 percent). Dvadsať percent počúvalo aspoň raz týždenne Rádio Vlna a Rádio Európa 2, nasleduje Rádio Melody (15 percent). Sedmičku uzatvára opäť Rádio Regina s desiatimi percentami.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 75 percent, čo predstavuje viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 32 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 25 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 23-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel - TV Markíza (27 percent), TV Joj a Jednotka RTVS (17 percent).