Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 1. máj 2024
< sekcia Slovensko

Prieskum: Nový Čas, Expres a Markíza sú stále najpopulárnejšie médiá

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Elena Halačová

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 25 percent - pri metodike "čítal posledné vydanie". Za posledných 14 dní denníky čítalo 46 percent opýtaných.

Bratislava 29. januára (TASR) - Denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max, mesačník Doma v záhrade, Rádio Expres a televízia Markíza patrili v treťom a štvrtom kvartáli 2023 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI. Zber dát sa uskutočnil od 26. júna do 17. decembra 2023 na vzorke 4170 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 25 percent - pri metodike "čítal posledné vydanie". Za posledných 14 dní denníky čítalo 46 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s desiatimi percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň, Pravda a Sme (po päť percent). Denník Šport dosiahol štvorpercentnú čítanosť a Hospodárske noviny a Denník N mali čítanosť tri percentá.

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 27 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (šesť percent). Týždenníky Život, Nový Čas pre ženy, Eurotelevízia a Báječná žena mali trojpercentnú čítanosť. Dve percentá si prečítali Rytmus života a Šarm. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla šesť percent a sieť Petit Press MY noviny trojpercentnú čítanosť.

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 11 percent populácie vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (päť percent). Nasleduje Relax s tromi percentami, Tele plus s dvoma percentami a dvojtýždenníky 100+1 a Žena a život s jedným percentom. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá.

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 41 percent. Najviac (päť percent) mali časopisy Doma v záhrade a Emma. Štvorpercentnú čítanosť mali Záhradkár, Evita magazín, Muscle & fitnes, Nový Čas Krížovky a Madam Eva.

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 52 percent. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 16 percentami, nasledujú Rádio Slovensko (14 percent) a Fun rádio (desať percent). Rádio Európa 2 dosiahlo počúvanosť deväť percent a Rádio Vlna osem percent. Rádio Melody si zaplo šesť percent opýtaných. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" predstavuje 89 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (37 percent), nasleduje Fun rádio (26 percent) a Rádio Slovensko (25 percent). Devätnásť percent počúva aspoň raz týždenne Rádio Európa 2 a Rádio Vlna, nasleduje Rádio Melody (15 percent). Sedmičku uzatvára Rádio Regina s desiatimi percentami.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 74 percent, čo predstavuje viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 32 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 25 percent a tretia verejnoprávna Jednotka dosiahla 23-percentnú sledovanosť. Poradie sa opakovalo aj v parametri podiel na trhu - TV Markíza (27 percent), TV Joj a Jednotka (17 percent).