Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Slovensko

PRIESKUM: Používatelia FB preferujú SaS a Smer, ostatní Smer a SNS

Foto: TASR/AP

Ukázalo sa, že Slovensko tvoria akoby dva odlišné svety voličov. Rozdiely sú značné, konštatovala Kamila Hříchová z agentúry AKO.

Bratislava 7. februára (Teraz.sk) - Ak by sa volieb zúčastnili len užívatelia Facebooku (FB), zvíťazila by v nich SaS pred Smerom-SD a ĽS-NS. Naopak, ak by volili iba ľudia, ktorí FB nepoužívajú, voľby by vyhral Smer-SD pred SNS a SaS. Vyplýva to z februárového telefonického prieskumu volebných preferencií agentúry AKO, pri ktorom zároveň zisťovala, či je respondent aktívnym používateľom sociálnej siete Facebook. Teraz.sk o tom informovala Kamila Hříchová z agentúry AKO.

Výskum bol realizovaný telefonickou metódou na vzorke 1000 respondentov, vzorka je reprezentatívna v parametroch vek, pohlavie, vzdelanie, kraj, národnosť.

"Ukázalo sa, že Slovensko tvoria akoby dva odlišné svety voličov. Rozdiely sú značné," konštatovala Hŕíchová. Výsledky priekumu sú nasledovné:

Používatelia FB: Do parlamentu by sa u používateľov FB dostalo 8 strán. Voľby by dopadli v poradí takto: SaS (21 percent), SMER-SD (18 percent), ĽS NS (16 percent), OĽaNO (12 percent), SNS (deväť percent), Sme rodina (osem percent), MOST-HÍD (sedem percent), KDH (päť percent).

Nepoužívatelia FB: Do parlamentu by sa u nepoužívateľov FB dostalo sedem strán. Voľby by dopadli v poradí takto: SMER-SD (36 percent), SNS (15 percent), SaS (13 percent), OĽaNO (osem percent), KDH (sedem percent), MOST-HÍD (šesť percent), ĽS NS (šesť percent).

Prieskum AKO, graf
Foto: AKO


Za používateľov sa pokladali takí, ktorí uviedli, že sú na FB aspoň jeden krát za týždeň. Za nepoužívateľov sa pokladali takí, ktorí FB nepoužívajú, alebo sú na ňom zriedkavejšie ako raz za týždeň.

Podiel používateľov FB (aspoň jeden krát za týždeň) je 52%, menej často ako raz za týždeň je 22%, účet na FB nemá 26% respondentov.

AKO, prieskum. Graf
Foto: AKO