Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 17. máj 2024Meniny má Gizela
< sekcia Slovensko

Prieskum: Slováci chcú vidieť prezidentských kandidátov v debatách

Na kombosnímke zľava Ivan Korčok a Peter Pellegrini. Foto: TASR

Až 80 percent respondentov vyjadrilo svoj jednoznačný postoj, že je pre nich dôležité poznať víziu Slovenska od svojho budúceho prezidenta.

Ak si želáte, aby počítač prečítal text článku, použite prehrávač nižšie.
00:00 / 00:00
Bratislava 2. apríla (TASR) - Prezidentskí kandidáti by mali prijímať pozvanie do predvolebných diskusií. Myslí si to 79 percent Slovákov. Občanov zaujíma vízia Slovenska budúcej hlavy štátu, a to aj od tých kandidátov, ktorých názory a postoje poznajú. Vyplýva to z reprezentatívneho online prieskumu agentúry NMS Market Research Slovakia.

"Toto presvedčenie je najsilnejšie medzi sympatizantmi opozičných strán, ale zastávajú ho aj tri štvrtiny sympatizantov strán vládnej koalície," podotýka Denisa Lakatošová z NMS.

Až 80 percent respondentov vyjadrilo svoj jednoznačný postoj, že je pre nich dôležité poznať víziu Slovenska od svojho budúceho prezidenta. Tento postoj je najsilnejší u sympatizantov Ivana Korčoka (96 percent), ale podľa výsledkov prieskumu je silno zastúpený aj u sympatizantov jeho oponenta Petra Pellegriniho (86 percent).

Zároveň šesť z desiatich Slovákov uvádza, že predvolebné debaty im pomáhajú rozhodnúť sa, koho budú voliť. Len 28 percentám populácie predvolebné debaty nepomáhajú v rozhodnutí. Pri hodnotení prezidentskej kampane pred prvým kolom prezidentských volieb jej najčastejšie v prieskume prisudzovali respondenti prívlastok "nudná".

Medzi najčastejšie zdroje, z ktorých ľudia čerpajú informácie o prezidentských kandidátoch, patrí televízne spravodajstvo (47 percent) a televízne debaty (44 percent). Silným komunikačným kanálom sú aj sociálne siete, z ktorých čerpá informácie o kandidátoch 43 percent populácie. Dvanásť percent voličov získava informácie o kandidátoch aj vďaka podcastom.

Online prieskum bol realizovaný od 13. do 18. marca na vzorke 1030 respondentov vo veku 18+ rokov.