Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Slovensko

Printové médiá získali vlani viac inzercie

Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann

Printové médiá predkrízovú úroveň však nedosiahli.

Bratislava 6. marca (TASR) – V roku 2013 vzrástol objem inzercie smerujúci do slovenských printových médií. Ukázal to monitoring reklamných výdavkov uskutočnený spoločnosťou TNS Slovakia.

Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkov médií a nezohľadňuje žiadne zľavy, barter a bonusy, pripomenula spoločnosť. Vyplýva z neho, že zadávatelia reklamy investovali vlani do printovej reklamy viac ako 175 miliónov eur.

"Ide o medziročný nárast 3,8 percenta. Po prepade z roku 2012 sa tak printový trh dostal na úroveň z roku 2011. Stále však zostáva na nižšej úrovni, ako bol v roku 2007," skonštatovala Jana Tibenská z TNS Slovakia.

Rast ťahali najmä noviny, kde výdavky do reklamy vzrástli o necelých 10 percent na celkových 83,5 milióna eur. Časopisy, naopak, zaznamenali mierny pokles o necelé jedno percento. Nárast inzercie v novinách podľa Tibenskej čiastočne súvisí s rozšírením portfólia monitorovaných médií.

V roku 2013 boli do neho pridané aj vybrané regionálne mutácie celoštátnych denníkov. Nové médiá sa podieľali na celkovom náraste v segmente novín 3 percentami.

Najviac inzercie získalo vydavateľstvo Ringier Axel Springer, do ktorého titulov zadávatelia investovali 45,61 milióna eur (medziročný nárast o 3,5 percenta). Vydavateľstvo malo 26-percentý podiel na trhu.

Spoločnosť 7 plus utŕžila z reklamy 35,91 milióna eur, čo pre ňu predstavovalo medziročný rast 8,6 percenta. Zvýšiť inzertné príjmy sa, naopak, nepodarilo spoločnosti Petit Press. Zadávatelia reklamy do nej nasmerovali 25,63 milióna eur, čo je podľa monitoringu TNS Slovakia rovnaký výsledok ako v roku 2012.

Medzi mesačníkmi sa tradične najviac darilo časopisu Eva, ktorý drží prvenstvo už niekoľko rokov, pripomenula Tibenská. Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní, v denníkoch si drží prvenstvo Nový Čas.

Najväčším inzerentom v printových médiách bol vlani Lidl, ktorý tak ukončil viacročné prvenstvo spoločnosti Orange. Do tohto druhu reklamy Lidl investoval vlani 5,22 milióna eur.

Druhým najväčším zadávateľom printovej reklamy v roku 2013 bola spoločnosť Mountfield (4,67 mil. eur), Orange skončil na treťom mieste (4,4 mil. eur). Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska bol v roku 2013 siedmym najväčším inzerentov v printových médiách s objemom inzercie 2,12 milióna eur.

Reklama v monitorovaných printových médiách zaplnila vlani spolu 50.340 inzertných strán, čo predstavuje medziročný pokles po odpočítaní nových médií zaradených do monitoringu až v roku 2013. Na vlastnú propagáciu vydavatelia využili takmer 9 percent z celkového počtu inzertných strán.