Cieľom projektu bolo a aj v ďalších etapách ostáva vzdelávať občanov, aby získali základné ekonomické znalosti, vysvetľovať spotrebiteľom ako funguje ekonomika, ale predovšetkým podporiť predaj a kúpu výrobkov vyrobených na Slovensku.
Autor TASR
Bratislava 20. septembra (TASR) - Prvá etapa projektu Kvalita z našich regiónov, ktorý prebiehal v tomto roku na území celého Slovenska, sa u obyvateľov stretla s pozitívnym ohlasom. Konštatovali to dnes v Bratislave autori a gestori projektu Zväz obchodu a cestovného ruchu SR (ZOCR), Ministerstvo hospodárstva SR a ďalší.
Cieľom projektu bolo a aj v ďalších etapách ostáva vzdelávať občanov, aby získali základné ekonomické znalosti, vysvetľovať spotrebiteľom ako funguje ekonomika, ale predovšetkým podporiť predaj a kúpu výrobkov vyrobených na Slovensku. Podľa prezidenta ZOCR Pavla Konštiaka ľuďom treba vysvetľovať, že kúpou slovenských výrobkov, ktoré kvalitou nezaostávajú, ba často aj predstihujú rôznych zahraničných výrobcov, podporujú nielen slovenskú ekonomiku, ale prispievajú aj k vyššej kvalite života. Zároveň sa tým podporujú aj prvovýrobcovia, spracovatelia a ďalší v celom reťazci, nehovoriac o zamestnanosti a pod. V tejto súvislosti poznamenal, že často sa prijíma legislatíva, ktorá namiesto toho aby podporila domácu výrobu, má na slovenských producentov a tým aj obyvateľstvo opačný efekt. V rámci ďalších etáp realizácie projektu upozornia organizátori aj na tieto skúsenosti.
Eva Szabóová, generálna riaditeľka sekcie obchodu a ochrany spotrebiteľa MH SR povedala: "Je možné konštatovať, že naozaj tento projekt v prvom ročníku, v prvej etape zaznamenal úspech u spotrebiteľov a dostal sa do povedomia spotrebiteľov a tento projekt naozaj prispieva k vzdelávaniu spotrebiteľov, k zmene spotrebiteľských návykov a orientácie na kvalitné slovenské, potravinárske a poľnohospodárske komodity".
Cieľom projektu bolo a aj v ďalších etapách ostáva vzdelávať občanov, aby získali základné ekonomické znalosti, vysvetľovať spotrebiteľom ako funguje ekonomika, ale predovšetkým podporiť predaj a kúpu výrobkov vyrobených na Slovensku. Podľa prezidenta ZOCR Pavla Konštiaka ľuďom treba vysvetľovať, že kúpou slovenských výrobkov, ktoré kvalitou nezaostávajú, ba často aj predstihujú rôznych zahraničných výrobcov, podporujú nielen slovenskú ekonomiku, ale prispievajú aj k vyššej kvalite života. Zároveň sa tým podporujú aj prvovýrobcovia, spracovatelia a ďalší v celom reťazci, nehovoriac o zamestnanosti a pod. V tejto súvislosti poznamenal, že často sa prijíma legislatíva, ktorá namiesto toho aby podporila domácu výrobu, má na slovenských producentov a tým aj obyvateľstvo opačný efekt. V rámci ďalších etáp realizácie projektu upozornia organizátori aj na tieto skúsenosti.
Eva Szabóová, generálna riaditeľka sekcie obchodu a ochrany spotrebiteľa MH SR povedala: "Je možné konštatovať, že naozaj tento projekt v prvom ročníku, v prvej etape zaznamenal úspech u spotrebiteľov a dostal sa do povedomia spotrebiteľov a tento projekt naozaj prispieva k vzdelávaniu spotrebiteľov, k zmene spotrebiteľských návykov a orientácie na kvalitné slovenské, potravinárske a poľnohospodárske komodity".