< späť

Reklama na printovom trhu v roku 2015 stagnovala

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, zľavy či bonusy. Kým denníky vlani poklesli o 1,7 percenta, časopisy narástli o 0,8 percenta.

Bratislava 10. marca (TASR) – Príjmy médií z reklamy na printovom trhu v minulom roku stagnovali. Celkové výdavky na reklamu poklesli medziročne o 0,4 percenta na úroveň necelých 175,6 milióna eur. Ukázal to monitoring reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia.

Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, zľavy či bonusy. Kým denníky vlani poklesli o 1,7 percenta, časopisy narástli o 0,8 percenta.

Na takomto pozitívnom výsledku sa však podľa PR manažérky Vladimíry Bunčákovej podpísalo výlučne zaradenie nových titulov do monitoringu. Po odrátaní tohto vplyvu došlo v segmente časopisov k medziročnému poklesu výdavkov na reklamu o 1,4 percenta.

Noviny zaznamenali negatívny výsledok i napriek vstupu nového titulu – Denníka N na trh, konštatovala Bunčáková. "Medziročne poklesli najmä regionálne denníky a týždenníky," priblížila.

Samotným vydavateľom sa darilo rozdielne. Z pohľadu novinových titulov medziročne rástol News and Media Hodling a Ringier Axel Springer. U vydavateľstiev Perex, Šport Press a Petit Press bol zaznamenaný dvojciferný pokles monitorovaných výdavkov do reklamy, informovala TNS Slovakia.

Najviac reklamy zadávatelia umiestnili v tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer (50,4 mil. eur), News and Media Hodling (41,9 mil. eur) a Petit Press (21 mil. eur). Títo traja hráči získali podľa Bunčákovej v roku 2015 až 65 percent z celkových investícií do printovej reklamy.

Medzi denníkmi investovali zadávatelia najviac do reklamy v Novom Čase. V kategórii týždenníkov sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní a medzi mesačníkmi v časopise Eva.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol už tretí rok po sebe obchodný reťazec Lidl (6,4 mil. eur). Druhé miesto zopakoval predajca záhradnej a bazénovej techniky Mountfield (4,5 mil. eur). Podľa Bunčákovej osem z desiatich najväčších zadávateľov reklamy v printe si udržalo postavenie v TOP 10 z roku 2014. Z prvej desiatky vypadli telekomunikačný operátor Orange a Škoda Auto Slovensko, ktorých nahradil predajca elektrospotrebičov Datart a obchodný reťazec Tesco.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.

Úvod

Bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska zadržala polícia

Vyšetrovanie mala NAKA začať na základe trestného oznámenia bývalého šéfa banskobystrického podsvetia Mikuláša Černáka, ktorý si už za iné vraždy odpykáva doživotný trest.