Slovensko

Reklama na printovom trhu v roku 2015 stagnovala

TASR, 10. marca 2016 10:29

Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, zľavy či bonusy. Kým denníky vlani poklesli o 1,7 percenta, časopisy narástli o 0,8 percenta.

Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 10. marca (TASR) – Príjmy médií z reklamy na printovom trhu v minulom roku stagnovali. Celkové výdavky na reklamu poklesli medziročne o 0,4 percenta na úroveň necelých 175,6 milióna eur. Ukázal to monitoring reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia.

Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, zľavy či bonusy. Kým denníky vlani poklesli o 1,7 percenta, časopisy narástli o 0,8 percenta.

Na takomto pozitívnom výsledku sa však podľa PR manažérky Vladimíry Bunčákovej podpísalo výlučne zaradenie nových titulov do monitoringu. Po odrátaní tohto vplyvu došlo v segmente časopisov k medziročnému poklesu výdavkov na reklamu o 1,4 percenta.

Noviny zaznamenali negatívny výsledok i napriek vstupu nového titulu – Denníka N na trh, konštatovala Bunčáková. "Medziročne poklesli najmä regionálne denníky a týždenníky," priblížila.

Samotným vydavateľom sa darilo rozdielne. Z pohľadu novinových titulov medziročne rástol News and Media Hodling a Ringier Axel Springer. U vydavateľstiev Perex, Šport Press a Petit Press bol zaznamenaný dvojciferný pokles monitorovaných výdavkov do reklamy, informovala TNS Slovakia.

Najviac reklamy zadávatelia umiestnili v tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer (50,4 mil. eur), News and Media Hodling (41,9 mil. eur) a Petit Press (21 mil. eur). Títo traja hráči získali podľa Bunčákovej v roku 2015 až 65 percent z celkových investícií do printovej reklamy.

Medzi denníkmi investovali zadávatelia najviac do reklamy v Novom Čase. V kategórii týždenníkov sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní a medzi mesačníkmi v časopise Eva.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol už tretí rok po sebe obchodný reťazec Lidl (6,4 mil. eur). Druhé miesto zopakoval predajca záhradnej a bazénovej techniky Mountfield (4,5 mil. eur). Podľa Bunčákovej osem z desiatich najväčších zadávateľov reklamy v printe si udržalo postavenie v TOP 10 z roku 2014. Z prvej desiatky vypadli telekomunikačný operátor Orange a Škoda Auto Slovensko, ktorých nahradil predajca elektrospotrebičov Datart a obchodný reťazec Tesco.
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

dnes 14:46

E. HARISSOVÁ: Pomalý rozpad Británie nie je strašenie
Erika Harrisová, slovenská profesorka politológie v Liverpoole povedala, že ešte aj tí ľudia, ktorí volili exit, sú zatiaľ ticho.

sk
dnes 13:17

Prvá selekcia kandidátov na šéfa OSN by mala prebehnúť v júli
Členovia Bezpečnostnej rady OSN si budú vyberať z jednotlivých kandidátov dovtedy, kým nevzíde nominácia, ktorú Rada pošle Valnému zhromaždeniu OSN.

sk
dnes 12:37

Kotlebovci spúšťajú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ
Strana začne so zberom podpisov pod petíciu za vyhlásenie referenda o vystúpení SR z Európskej únie od pondelka 27.júna 2016.

sk

Téma TASR



Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac