Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 17. máj 2024Meniny má Gizela
< sekcia Slovensko

Na reklamu v tlači išlo vlani vyše 168 miliónov eur

Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol v roku 2012 tak ako aj predošlý rok Orange, ktorý na tento účel investoval vyše 5,2 milióna eur.

Bratislava 15. februára (TASR) - Na reklamu v slovenskej tlači išlo vlani zhruba 168,7 milióna eur. Medziročne tak objem inzertných výdavkov poklesol o 2,7 percenta. Vyplýva to z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádzal z oficiálnych cenníkov médií.

Celkom sa v roku 2012 predalo 49.318 inzertných strán. Zadávatelia investovali najmä do reklamy v časopisoch, kde bolo inzerátom venovaných 27.113 strán. Napriek medziročnému poklesu celkového objemu o vyše štyri percentá, zisky časopisov z reklamy dosiahli asi 92,5 milióna eur.

Takmer tri štvrtiny celkových výdavkov na reklamu v printových médiách si medzi sebou podelilo päť vydavateľstiev. Najväčší zisk z inzerentov mal podľa monitoringu Ringier Axel Springer, ktorý si mal vďaka reklame za rok prilepšiť o vyše 44 miliónov eur. Okrem neho nárast tržieb z inzerentov vlani spomedzi najväčších vydavateľstiev zaznamenal už len Ecopress, ktorého tržby za reklamu dosiahli takmer sedem miliónov eur.

Medzi mesačníkmi investovali zadávatelia už tradične najviac prostriedkov do reklamy v časopise Eva, ktorý si drží toto prvenstvo už niekoľko rokov. Spomedzi týždenníkov si zadávatelia najčastejšie vybrali Plus 7 dní a medzi denníkmi vlani prvenstvo držal Nový čas.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol v roku 2012 tak ako aj predošlý rok Orange, ktorý na tento účel investoval vyše 5,2 milióna eur. Nasledoval Mountfield a Slovak Telekom. Viac ako tri milióny eur na inzerciu v tlači dal aj verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS).