Slovensko

RVR uložila pokutu a voči vysielateľom začala i správne konania

TASR, 12. januára 2016 19:40

RVR začala správne konanie aj voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska.

Na snímke predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 12. januára (TASR) – Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) dnes uložila jednu finančnú pokutu, voči vysielateľom začala i viacero správnych konaní vo veci možného porušenia zákona. Pokutu vo výške 165 eur dostal vysielateľ Humenskej televízie, pretože nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania zo dňa 24. júna 2015 v čase od 18.00 do 21.00 h. TASR o tom informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová.

Na porušenie zákona upozornila RVR vysielateľa televízie Piešťany za to, že nedodal RVR na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania z 9. júna 2015. Na porušenie zákona bol upozornený aj vysielateľ televízie JOJ. Ten totiž 9. júla 2015 odvysielal program s názvom Súdna sieň so skrytými titulkami, ktoré z časového a obsahového hľadiska nekorešpondovali s dejom vysielaného programu.

RVR zároveň začala štyri správne konania. V troch prípadoch voči vysielateľovi spoločnosti Markíza-Slovakia, a to za možné porušenie oddeľovania názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru, ku ktorému malo dôjsť 29. októbra 2015 odvysielaním príspevku Kórejci stavajú načierno a 10. novembra 2015 odvysielaním príspevku Gorila po rokoch, v programe televízie Markíza - Televízne noviny. Tretí prípad sa týka televízie DAJTO a možného porušenia čestnosti a slušnosti reklamy a telenákupu, ku ktorému malo dôjsť v dňoch 21. až 24. októbra 2015 vysielaním programov Akčná výhra.

RVR začala správne konanie aj voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) v súvislosti s tým, že dňa 24. októbra 2015 odvysielal upútavku na program Mongol – Džingischán, ktorá mohla obsahovať výňatky z programu znázorňujúce scény násilia.

Prečítajte si aj:

25. augusta 2015 20:18

Televízie dostali pokuty vo výške viac ako 16.000 eur
Najvyššie sankcie dostali televízie Markíza a JOJ.

sk
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

dnes 16:06

Podľa rodičov detí z Čistého dňa sa kauza stáva politickou hrou
Načasovanie zverejnenia prvých informácií na blogu poslankyne Blahovej považujú za účelové, nakoľko v tom čase boli klienti i personál na terapii v Chorvátsku a mali len minimálnu možnosť brániť sa.

sk
dnes 15:57

Minister Lajčák absolvoval v New Yorku viac ako 50 stretnutí
Lajčák uviedol, že zasadnutie VZ OSN je jedinečná príležitosť, ako stihnúť v relatívne krátkom čase rokovať s množstvom partnerov o širokej palete aktuálnych tém.

sk
dnes 14:32

Na zasadnutí ministrov obrany v Bratislave padne návrh na obrannú úniu
Iniciátorom návrhu bude talianska vláda, ktorá predpokladá užšiu previazanosť medzi armádami obmedzeného počtu štátov EÚ, ktoré by mali dať svoje sily k dispozícii Bruselu.

sk

Téma TASR



Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac