Slovensko

SaS: Akčný plán nerieši kvalitu školstva, vytvára zástupné problémy

TASR, 17. februára 2017 16:54

V reakcii na zverejnený akčný plán k reforme školstva na tento rok to uviedol Branislav Gröhling, poslanec Národnej rady SR za túto opoziční stranu.

Na snímke poslanec Branislav Gröhling (SaS). Foto: TASR - Štefan Puškáš
Bratislava 17. februára (TASR) - Nultý akčný plán nerieši hlavné problémy školstva, iba ich odďaľuje a vytvára zástupné problémy a témy, ktoré kvalitu vzdelávania na Slovensku nezlepšia. Myslí si to Branislav Gröhling, poslanec Národnej rady SR za SaS, ktorý takto reagoval na dnes zverejnený akčný plán k reforme školstva na tento rok.

Podľa poslanca, väčšina opatrení nerieši akútne problémy školstva. Poslanec upozorňuje aj na časový harmonogram plánu. "Zo 40 opatrení sa behom roka bude realizovať 11 z nich a až 29 má termín realizácie do 31. decembra 2017. Ani jedno z nich pritom nerieši hlavný problém školstva, a to kvalitu a vzdelávanie či úroveň vedomostí našich žiakov," uviedol Gröhling.

Ministerstvo chce napríklad podrobnejšie analyzovať výsledky testovania našich žiakov, aby mohlo pripraviť konkrétne opatrenia. "Toto je zbytočný krok. Problémy už pomenované máme. Vieme, kde naši žiaci zaostávajú, aké schopnosti majú a aké nie. Dokonca aj riešenia máme pomenované. A ak nemáme, môžeme odsledovať, ako sa riešia inde. To všetko nám už výsledky testov a správy z nich hovoria. Čiže ide o obyčajné odďaľovanie ozajstného riešenia problémov školstva," vysvetlil poslanec.

Ďalším zbytočným krokom ministerstva je podľa neho vytvorenie pracovnej skupiny pre slovné hodnotenie. „Hodnotenie známkami vôbec nie je problém školstva. Mnohé školy preferujú známky, lebo sú jasnejšie a rodičia aj žiaci im rozumejú, kým slovnému hodnoteniu nerozumejú. Ešte aj v krajinách, kde žiaci dosahujú perfektné výsledky v medzinárodných testovaniach, ako v Poľsku či Estónsku, sa hodnotí známkami. Ak dnes školy chcú, môžu žiakov a rodičov pokojne informovať písomne, nič im v tom nebráni. Nemá zmysel, aby ministerstvo strácalo čas takýmito aktivitami. Jedine, žeby nevedeli, ako naplniť 40 opatrení,“ podotkol Gröhling.

Niektoré z krokov môžu byť podľa neho naopak prínosné. „Napríklad zvyšovanie výdavkov do školstva. Treba však dodať, že ak sa budú zvyšovať financie do školstva bez toho, aby sa systematicky vzdelávali učitelia, aby školy dostali kvalitné učebné materiály a dostávali riešenia a pomoc na zlepšenie výučby, takéto zvýšenie výdavkov sa nemusí pozitívne prejaviť na žiakoch," hovorí. Medzi prínosné kroky poslanec radí napríklad aj sledovanie uplatnenia absolventov.
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

dnes 20:21

Ako zastaviť extrémistov? Europoslanci pomenovali, čo robíme zle
Podľa slov Vladimíra Maňku nie je dobré príliš často používať výrazy ako fašista, neonacista či extrémista.

sk
dnes 20:09

NR SR zvolila kandidátov do disciplinárnych senátov
Národnej rade SR bola doručená žiadosť predsedníčky Súdnej rady SR Jany Bajánkovej, na základe ktorej má parlament navrhnúť rade dvoch kandidátov na člena disciplinárneho senátu.

sk
dnes 20:07

Program košickej univerzity získal certifikát od spoločnosti aktuárov
Certifikát o akreditácii získala fakulta na základe odporúčania Komisie pre vzdelávanie SSA rozhodnutím Rady SSA 10. marca 2017.

sk

Najčítanejšie Slovensko

Téma TASR



Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac