Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Slovensko

SaS: Tunely okolo Ružomberka by nemali byť tunelmi do financií

Na snímke je parlamentný poslanec Miroslav Ivan (SaS). Foto: TASR - Pavel Neubauer

Opozičná SaS žiada ministerstvo dopravy a diaľničiarov, aby diaľničný úsek pri Ružomberku posúdili z hľadiska dopadov na životné prostredie, ale aj projektu Hodnoty za peniaze.

Bratislava 9. augusta (TASR) - Opozičná strana Sloboda a Solidarita (SaS) považuje za správne, že vláda po dlhých rokoch sporov o diaľničný úsek pri Ružomberku reálne zvažuje aj tunelový variant, ktorý je šetrnejší k životnému prostrediu. K vyhodnoteniu negatívnych vplyvov na životné prostredie, ktoré obsahoval pôvodný úsek Turany – Hubová a následné rozhodnutie o zmene trasy, však mohli byť urobené dávno. Uviedla to v stanovisku strany hovorkyňa Katarína Svrčeková.

"Národná diaľničná spoločnosť (NDS) aj ministerstvo dopravy mali ešte za prvej vlády Roberta Fica (Smer-SD) k dispozícii dosť stanovísk a analýz, aby dokázali situáciu kvalifikovane posúdiť. Namiesto toho radšej verejnosti sľubovali šibeničné termíny diaľničného prepojenia Košíc s Bratislavou a následne svoje sľuby chronicky porušovali," zdôraznil poslanec Národnej rady SR za SaS a tímlíder strany pre dopravu Miroslav Ivan.

Poznamenal, že aj staronové tunelové riešenie by podľa diaľničnej spoločnosti znamenalo ďalší odklad termínu kompletného diaľničného prepojenia západu Slovenska s východom. Takže všetci, ktorí uprednostňujú ekologické riešenie, sú takto postavení do opozície voči tým, ktorí chcú jazdiť po kompletnej diaľnici čo najskôr.

Podľa Ivana je to nespravodlivé. "Strana SaS v tejto súvislosti žiada ministerstvo dopravy a NDS, aby inkriminovaný diaľničný úsek pri Ružomberku posúdili nielen z hľadiska dopadov na životné prostredie, ale aj z hľadiska projektu hodnoty za peniaze. Rovnako žiadame ministerstvo o aktívny vstup do optimálneho nastavenia výberových kritérií pre zhotoviteľa, aby boli pri razení tunelov používané najekonomickejšie moderné technológie razenia a skúsenosti z iných krajín," dodal.

Pripomenul zároveň, že diaľnica musí byť prienikom optimálnych riešení pre dopravu, prírodu, životné prostredie, ale aj rozumných ekonomických nákladov. "Aby sa tunelové riešenie v tretej Ficovej vláde nepresadilo len preto, že bude ďalším koaličným tunelom do verejných financií," uzatvoril Ivan.