Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Slovensko

Simulovaná nehoda cisterny v tuneli Bôrik preverila záchranné zložky

Tunel Bôrik Foto: TASR/Lukáš Furcoň

Tunel Bôrik bol prvým diaľničným tunelom, v ktorom je od roku 2014 povolená preprava nebezpečných vecí (ADR). Nasledovali ďalšie tri tunely, a to Šibenik, Svrčinovec a Poľana.

Svit/Mengusovce 25. septembra (TASR/Teraz.sk) - Riešenie nehody cisterny prepravujúcej nebezpečnú látku si dnes precvičili záchranné zložky Integrovaného záchranného systému (IZS) v tuneli Bôrik, ktorý je súčasťou diaľnice D1 Mengusovce - Jánovce a nachádza sa neďaleko podtatranského mesta Svit. Cieľom bolo preveriť súčinnosť zložiek IZS a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).



"Aj keď sa takáto nehoda v diaľničnom tuneli na Slovensku ešte nestala, je veľmi dôležité vykonávať pravidelne taktické cvičenia s cieľom zosúladiť zodpovedné zložky," uviedla pre TASR hovorkyňa NDS Michaela Michalová. NDS v tuneli simulovala haváriu cisterny. V dôsledku nárazu sa poškodil jej plášť a začala vytekať prepravovaná nebezpečná látka - benzén. "Počas cvičenia sme preverili vhodnosť využitia a stav technických prostriedkov zainteresovaných zložiek, ale aj ich schopnosť rýchlo a efektívne v takejto situácii konať," objasnila hovorkyňa.

Tunel Bôrik bol prvým diaľničným tunelom, v ktorom je od roku 2014 povolená preprava nebezpečných vecí (ADR). Nasledovali ďalšie tri tunely, a to Šibenik, Svrčinovec a Poľana. "To, či je preprava nebezpečných vecí cez tunel povolená, závisí od výsledkov rizikovej analýzy. Zohľadňuje sa mnoho faktorov, hlavnými sú intenzita dopravy v tuneli, podiel nákladnej dopravy, smerové a výškové usporiadanie tunela, vzdialenosť únikových východov, počet tunelových rúr či technologické vybavenie tunela, pričom zabezpečené musí byť oddelenie prípadných vytečených kvapalín do špeciálnej záchytnej nádrže," vysvetlila Michalová.

Tunel Bôrik v podtatranskom regióne je dlhý 999 metrov, prerazený bol v decembri 2007 a o dva roky neskôr sa začal používať. Vedie popod vrch Bôrik, podľa ktorého nesie názov. Ide o dvojrúrový diaľničný tunel.