Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 2. máj 2024Meniny má Žigmund
< sekcia Slovensko

Školskí odborári predstavili Druckerovi svoje priority

Na archívnej snímke Tomáš Drucker. Foto: TASR Jakub Kotian

Predseda zväzu Pavel Ondek predstavil návrh úpravy tarifných tabuliek pedagogických, odborných a nepedagogických zamestnancov.

Bratislava 7. novembra (TASR) - Zástupcovia Odborového zväzu školstva v pondelok (6. 11.) predstavili ministrovi školstva Tomášovi Druckerovi (Hlas-SD) svoje priority a vízie v sektore. Dohodli sa, že jednotlivé témy podrobne rozoberú na ďalších stretnutiach. Minister podľa ich slov prisľúbil, že pri tvorbe novej legislatívy bude so sociálnymi partnermi aktívne spolupracovať prostredníctvom zástupcov v pracovných skupinách. TASR o tom informoval vedúci úradu zväzu Juraj Stodolovský.

Predseda zväzu Pavel Ondek predstavil návrh úpravy tarifných tabuliek pedagogických, odborných a nepedagogických zamestnancov. Priblížil tiež niektoré ďalšie požiadavky z Deklarácie 2023, okrem iného príspevok na bývanie či zjednotenie financovania osobných nákladov v rámci originálnych a prenesených kompetencií samosprávy v oblasti školstva.

Odborári upozornili aj na problematickú úpravu vzdelávania učiteľov materských škôl či požiadavku na skoršie umožnenie vykonania prvej a druhej atestácie. V súvislosti s prebiehajúcou kurikulárnou reformou podotkli, že pri zavádzaní inovácií je potrebné brať do úvahy pripomienky z praxe.

Upozornili aj na problém inklúzie a špeciálnych škôl, pričom poukázali na nedostatok kvalifikovaných zamestnancov na školách a nízky počet podporných tímov. Zväz zároveň požiadal ministra o obnovenie činnosti Rady vlády SR pre odborné vzdelávanie a zvýšenie atraktivity učebných remeselných odborov prostredníctvom duálneho vzdelávania.

Na stretnutí tiež zdôraznili pretrvávajúci problém s reťazením pracovných pomerov učiteľov vysokých škôl, čo komplikuje sociálnu situáciu najmä mladých zamestnancov. Ministra informovali aj o výraznom poklese zamestnancov verejných vysokých škôl, o problematike pripravovaných výkonnostných zmlúv, nedostatočnom platovom ohodnotení začínajúcich učiteľov vysokých škôl a nepedagogických zamestnancov.