Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Slovensko

Učitelia sa cítia podvedení, začína to medzi nimi vrieť

Ilustračné foto. Foto: TASR/Martin Baumann

Podľa Branislava Kočana z učiteľskej komory sa opakuje situácia z jesene 2012, kedy učitelia vyšli do ulíc.


Bratislava 7. októbra (TASR) – Zlé postavenie učiteľa z pohľadu jeho práv či slabé platové ohodnotenie v porovnaní s okolitými krajinami. To je niekoľko pripomienok, ktoré dnes predstavili zástupcovia Slovenskej komory učiteľov (SKU) v súvislosti s tým, ako sa zmenilo postavenie a ohodnotenie učiteľov za posledné tri roky.

Podľa nich je medzi učiteľmi cítiť čoraz väčšia nespokojnosť so súčasným stavom. "Myslím si, že je na čase, aby sa učitelia naozaj začali zdola aktivizovať, aby vyjadrili nesúhlas," uviedol viceprezident SKU Vladimír Crmoman. Podľa výkonného riaditeľa SKU pre Bratislavský kraj Branislava Kočana komora nie je na to, aby organizovala protesty, ale učitelia sa čoraz viac na ňu obracajú. "Pýtajú sa nás, čo majú robiť, či majú sami vyjsť do ulíc," priblížil. Situácia podľa jeho slov hustne najmä na školách vo väčších mestách. "Učitelia sa znova cítia podvedení tým, že ich ťahajú za nos tri roky," dodal Kočan.

Podľa jeho slov sa opakuje situácia z jesene 2012, kedy učitelia vyšli do ulíc. "Vtedy bola situácia napätá a upokojila sa prísľubmi vlády," dodal. Vyrokovalo sa napríklad zvýšenie platov, ktoré obsahovala správa o stave školstva. "Tá správa do dnešného dňa nebola schválená, učitelia sa cítia byť podvedení," dodal Kočan. Pedagógovia zároveň nechápu ani postoj odborárov, ktorí už podľa nich netrvajú na svojich požiadavkách z roku 2012.

SKU dnes prezentovala 12 problémov, ktoré trápia slovenské školstvo. Napríklad platy výrazne zaostávajú za okolitými krajinami V4. Učiteľom sa nepozdáva ani štvorpercentné zvýšenie platov, ktoré považujú za nedostatočné. Pedagógovia napríklad kritizujú aj zhoršenie podmienok pri získavaní kreditov či právo veta pre zriaďovateľov škôl pri voľbe riaditeľov škôl.