Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Slovensko

Za zlým volebným výsledkom Smeru v BSK mohlo byť počasie i antikampaň

Na snímke zľava podpredseda vlády SR a minister vnútra SR Robert Kaliňák, predseda vlády SR Robert Fico, predseda Zboru poradcov predsedu vlády SR Vladimír Faič, riaditeľ Tlačového a informačného odboru SR Erik Tomáš a minister obrany SR Martin Glváč. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Povedal to minister obrany Martin Glváč, ktorý tak reagoval na volebné výsledky v Bratislavskom samosprávnom kraji.

Bratislava 13. novembra (TASR) - Pod výsledok strany Smer-SD v sobotňajších (9.11.) regionálnych voľbách sa mohlo podpísať aj zlé počasie a výrazná antikampaň. Povedal to dnes bratislavský krajský predseda Smeru a minister obrany Martin Glváč. Za stranu Smer sa do bratislavského krajského parlamentu prebojoval len jeden poslanec. O kreslo šéfa kraja sa v druhom kole volieb 23. novembra s Pavlom Frešom pobije kandidátka Smeru Monika Flašíková Beňová. Frešo, za ktorým stoja pravicové strany, získal v sobotu 48,4 percenta voličských hlasov, Flašíková Beňová 24,1.

"Strana Smer viedla kampaň na poslancov, ktorí mali vlastné tímy a pani Flašíková mala svoj tím. Možno tam chýbala väčšia synergia tém. A to počasie, ktoré bolo v sobotu a tá antikampaň, ktorá bola výrazná, možno ovplyvnili výsledky," povedal Glváč.

O tom, či bude strana pre výsledok vo voľbách robiť personálne zmeny vo svojej krajskej organizácii, je podľa Glváča predčasné hovoriť. "Vždy je všetko možné, ale my sme kolektívny orgán. Máme osem okresných predsedov. Kandidátku vždy zostavoval každý okresný predseda samostatne. Neviem, či mám vymeniť osem okresných predsedov, alebo by som ja mal vyvodiť zodpovednosť voči sebe? Určite sa budeme o tom rozprávať, analyzovať prípadné chyby," zdôraznil.

Podpredseda Smeru a minister vnútra Robert Kaliňák (Smer-SD) si nemyslí, že by sa mali v súvislosti s výsledkom volieb robiť zmeny v krajských organizáciách strany. Smer bude podľa neho diskutovať o profesionálnej orientácii kandidátov, čo majú ľuďom ponúkať, aby si získali ich dôveru.