< späť

Študenti z košického gymnázia budú reprezetovať Slovensko v Abú Zabí

Ilustračná snímka. Foto: FOTO TASR - Erika Ďurčová

Land Rover 4x4 v školách je projektovo zameraný vzdelávací program pre maximálne šesťčlenné tímy študentov, ktorí navrhujú, testujú a vyrábajú modely vozidiel na diaľkové ovládanie.

Nitra 22. novembra (TASR) - Študenti z tímu Columba Racing z Gymnázia na Poštovej ulici v Košiciach sa stali víťazmi súťaže v oblasti vzdelávania na Slovensku Land Rover 4x4 v školách. Súťaž testuje inžinierske, marketingové aj manažérske zručnosti budúcej generácie technických lídrov. Víťazný tím získal nomináciu reprezentovať Slovensko na svetovom finále škôl súťaže Land Rover 4x4 na školách v Abú Zabí v Spojených arabských emirátoch, ktoré sa uskutoční v decembri tohto roku. Predstaví sa na ňom vyše 150 študentov z celého sveta.

Slovenské kolo súťaže sa uskutočnilo v utorok 21. novembra v Nitre. „Cieľom programu je inšpirovať študentov, aby si zvolili svoju kariérnu dráhu v technických odboroch. Počas súťaže sme videli výnimočné mladé talenty, prezentovali pokročilé inžinierske znalosti podporené tou správnou dávkou vynaliezavosti,“ zhodnotil súťaž Alexander Wortberg, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Jaguar Land Rover Slovakia. Podľa koordinátora súťaže Josefa Malého súťaž prináša najnovšie technológie do každodenného života študentov pri riešení praktických problémov. „Zapája do tímovej práce študentov z rôznych študijných disciplín, ktorí si môžu zmerať svoje schopnosti na národnej i svetovej úrovni. S podobnými výzvami sa pritom stretávajú aj inžinieri v reálnom svete," povedal.

Land Rover 4x4 v školách je projektovo zameraný vzdelávací program pre maximálne šesťčlenné tímy študentov vo veku 11 až 19 rokov, ktorí navrhujú, testujú a vyrábajú modely vozidiel na diaľkové ovládanie. Rádiovo ovládané vozidlá zdolávajú technicky náročný terén, skaly aj vodu na pretekoch diaľkovo ovládaných modelov terénnych áut. Okrem vynikajúcich jazdných vlastností musia vozidlá akusticky reagovať na naklopenie vozidla nad určitú hranicu a obstáť v pretekoch cez rôzne prekážky, akými sú napríklad vodný kanál alebo strmé stúpanie či zjazd. Súťaž zároveň vyžaduje aj zvládnutie manažérskej, marketingovej a finančnej oblasti. Každý zo súťažných tímov musí prezentovať nielen dizajn modelu vozidla a jeho vlastnosti v teréne, ale aj plán marketingových aktivít.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.