Najviac rastlinných výrobkov nájdu zákazníci v Tescu.
Autor OTS
Bratislava 20. júla (OTS) - Potvrdila to nezávislá iniciatíva Jem pre Zem, ktorá uskutočnila prieskum Rastlinný reťazec roka 2022. Víťazom sa stalo Tesco aj vďaka ambicióznej stratégii, ktorá pomáha zákazníkom stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie.
Tesco sa môže pochváliť najširšou ponukou rastlinných výrobkov v rámci svojej konkurencie na Slovensku. Tento rok výrazne rozšírilo aj ponuku vlastnej značky Plant Chef o 42 hotových jedál a iných produktov na čisto rastlinnej báze. Zákazníci na pultoch nájdu napríklad vegánsky hríbový burger, vegánske hovädzie mäso, sójové klobásky či vegánsku zmrzlinu a už najbližšie mesiace sa môžu tešiť na ďalšie novinky.
„Čoraz viac ľudí volí rastlinnú stravu nielen zo zdravotných dôvodov, ale aj s ohľadom na životné prostredie. Veľmi nás teší získanie titulu Rastlinný reťazec roka 2022, pretože naším poslaním je prinášať každý deň niečo navyše – pre zákazníkov, komunity i celú planétu. Chov zvierat sa významne podieľa na emisiách skleníkových plynov a zaberá väčšinu plochy, ktorú potrebujeme na produkciu jedla. Aj preto neustále rozširujeme vlastnú značku potravín len na rastlinnej báze, ktorá zákazníkom pomôže stravovať sa zdravšie, udržateľnejšie a za výhodné ceny,“ reaguje komerčný riaditeľ Tesca Erik Šiatkovský.
Ocenenie Rastlinný reťazec roka už druhý rok realizuje program Jem pre Zem. Odborná porota hodnotí ponuku rastlinných výrobkov v piatich najväčších reťazcoch na Slovensku.
„Čoraz viac bežne sa stravujúcich ľudí si z rôznych dôvodov kupuje rastlinné potravinové produkty. Potravinové reťazce na Slovensku si tento trend uvedomujú a odpovedajú naň postupným rozširovaním svojej ponuky rastlinných alternatív o tieto čoraz viac vyhľadávané produkty,“ hovorí Mária Agóčová z projektu Jem pre Zem.
V čom má Tesco jednoznačné prvenstvo
Tesco porotu zaujalo viacerými produktmi. „Tesco sa stalo lídrom až v štyroch z piatich hlavných hodnotených kategórií, čím si vybojovalo prvé miesto a titul Rastlinný reťazec roka 2022. Výrazne narastajúca ponuka rastlinných alternatív burgrových placiek, rezňov, nugetiek, stejkov, mletého mäsa a kebabu v Tescu určite poteší milovníkov a milovníčky grilovačiek. Badateľne narástla aj ponuka rastlinných alternatív jogurtov a pudingov a počet druhov rastlinných syrov na predajňu stúpol priemerne z 0 až na 12. Tesco si zároveň naďalej udržiava prvenstvo v ponuke rastlinných alternatív mlieka a je jediné spomedzi reťazcov, ktoré ponúka viacero druhov polievok bez živočíšnych zložiek. Veľkým unikátom Tesca je tiež možnosť kúpy lahôdkového šalátu s rastlinným zložením na váhu,“ priblížila M. Agóčová.
Tesco si v rámci novej stratégie v podpore zdravého a udržateľného stravovania vlani stanovilo tri záväzky, ktoré postupne prenesie do svojho podnikania nielen na Slovensku, ale aj v Česku a Maďarsku:
1. Zvýšiť podiel predaja zdravých produktov na základe odmerania ich nutričnej hodnoty a stanoviť cieľ pre zdravé výrobky do konca roka 2022.
2. Zvýšiť predaj rastlinných alternatív mäsa do roku 2025 o 300 %.
3. Ponúkať zdravšie produkty vlastnej značky Tesco prostredníctvom zmeny receptúry vrátane odstránenia soli, tuku a cukru všade tam, kde je to možné bez zmeny chuti, a zvýšenia obsahu ovocia, zeleniny a vlákniny.
Podľa údajov Svetového fondu na ochranu prírody (WWF) sa chov dobytka, hydiny i rýb podieľa až na 30 % emisií skleníkových plynov z produkcie potravín, predovšetkým metánu. Zároveň až 82 % plochy potrebnej na produkciu jedla sa využíva na chov dobytka. Prechodom z mäsitej na rastlinnú potravu môžu ľudia prispieť k zníženiu emisií skleníkových plynov, pomôcť zastaviť odlesňovanie a stratu biodiverzity, znížiť úbytok a znečistenie vôd.
Tesco sa môže pochváliť najširšou ponukou rastlinných výrobkov v rámci svojej konkurencie na Slovensku. Tento rok výrazne rozšírilo aj ponuku vlastnej značky Plant Chef o 42 hotových jedál a iných produktov na čisto rastlinnej báze. Zákazníci na pultoch nájdu napríklad vegánsky hríbový burger, vegánske hovädzie mäso, sójové klobásky či vegánsku zmrzlinu a už najbližšie mesiace sa môžu tešiť na ďalšie novinky.
„Čoraz viac ľudí volí rastlinnú stravu nielen zo zdravotných dôvodov, ale aj s ohľadom na životné prostredie. Veľmi nás teší získanie titulu Rastlinný reťazec roka 2022, pretože naším poslaním je prinášať každý deň niečo navyše – pre zákazníkov, komunity i celú planétu. Chov zvierat sa významne podieľa na emisiách skleníkových plynov a zaberá väčšinu plochy, ktorú potrebujeme na produkciu jedla. Aj preto neustále rozširujeme vlastnú značku potravín len na rastlinnej báze, ktorá zákazníkom pomôže stravovať sa zdravšie, udržateľnejšie a za výhodné ceny,“ reaguje komerčný riaditeľ Tesca Erik Šiatkovský.
Ocenenie Rastlinný reťazec roka už druhý rok realizuje program Jem pre Zem. Odborná porota hodnotí ponuku rastlinných výrobkov v piatich najväčších reťazcoch na Slovensku.
„Čoraz viac bežne sa stravujúcich ľudí si z rôznych dôvodov kupuje rastlinné potravinové produkty. Potravinové reťazce na Slovensku si tento trend uvedomujú a odpovedajú naň postupným rozširovaním svojej ponuky rastlinných alternatív o tieto čoraz viac vyhľadávané produkty,“ hovorí Mária Agóčová z projektu Jem pre Zem.
V čom má Tesco jednoznačné prvenstvo
Tesco porotu zaujalo viacerými produktmi. „Tesco sa stalo lídrom až v štyroch z piatich hlavných hodnotených kategórií, čím si vybojovalo prvé miesto a titul Rastlinný reťazec roka 2022. Výrazne narastajúca ponuka rastlinných alternatív burgrových placiek, rezňov, nugetiek, stejkov, mletého mäsa a kebabu v Tescu určite poteší milovníkov a milovníčky grilovačiek. Badateľne narástla aj ponuka rastlinných alternatív jogurtov a pudingov a počet druhov rastlinných syrov na predajňu stúpol priemerne z 0 až na 12. Tesco si zároveň naďalej udržiava prvenstvo v ponuke rastlinných alternatív mlieka a je jediné spomedzi reťazcov, ktoré ponúka viacero druhov polievok bez živočíšnych zložiek. Veľkým unikátom Tesca je tiež možnosť kúpy lahôdkového šalátu s rastlinným zložením na váhu,“ priblížila M. Agóčová.
Tesco si v rámci novej stratégie v podpore zdravého a udržateľného stravovania vlani stanovilo tri záväzky, ktoré postupne prenesie do svojho podnikania nielen na Slovensku, ale aj v Česku a Maďarsku:
1. Zvýšiť podiel predaja zdravých produktov na základe odmerania ich nutričnej hodnoty a stanoviť cieľ pre zdravé výrobky do konca roka 2022.
2. Zvýšiť predaj rastlinných alternatív mäsa do roku 2025 o 300 %.
3. Ponúkať zdravšie produkty vlastnej značky Tesco prostredníctvom zmeny receptúry vrátane odstránenia soli, tuku a cukru všade tam, kde je to možné bez zmeny chuti, a zvýšenia obsahu ovocia, zeleniny a vlákniny.
Podľa údajov Svetového fondu na ochranu prírody (WWF) sa chov dobytka, hydiny i rýb podieľa až na 30 % emisií skleníkových plynov z produkcie potravín, predovšetkým metánu. Zároveň až 82 % plochy potrebnej na produkciu jedla sa využíva na chov dobytka. Prechodom z mäsitej na rastlinnú potravu môžu ľudia prispieť k zníženiu emisií skleníkových plynov, pomôcť zastaviť odlesňovanie a stratu biodiverzity, znížiť úbytok a znečistenie vôd.