Do hodnotenia zaradilo TIS kandidátov, ktorí na kampaň týždeň pred voľbami vynaložili minimálne 20.000 eur. Transparentnú kampaň vedú podľa TIS traja.
Autor TASR
Bratislava 14. marca (TASR) - Najprehľadnejšie údaje o vedení prezidentskej kampane 2024 poskytuje voličom Ivan Korčok. Naopak, najmenej transparentnú kampaň vedie Peter Pellegrini. Vyplýva to z hodnotenia transparentnosti kampaní, ktoré už počas piatych volieb zostavuje organizácia Transparency International Slovensko (TIS).
Do hodnotenia zaradilo TIS kandidátov, ktorí na kampaň týždeň pred voľbami vynaložili minimálne 20.000 eur. Transparentnú kampaň vedú podľa TIS traja. "Okrem Ivana Korčoka (skóre 90 percent) dokáže verejnosť získať podrobnejší prehľad ešte o kampani Štefan Harabina (73 percent) a Krisztiána Forróa (70 percent)," uvádza TIS.
"S hodnotením 'kampaň s výhradami' skončili Ján Kubiš (skóre 45 percent) a Andrej Danko (43 percent), netransparentnú kampaň vedie Peter Pellegrini (30 percent)," dodáva Transparency.
Vysvetľuje ďalej, že zvyšní kandidáti platenú kampaň vôbec nemajú alebo ju pre jej nízku intenzitu (do 5000 eur) nebolo možné adekvátne zhodnotiť.
TIS informuje, že desať dní pred voľbami investovali kandidáti do presviedčania voličov podľa ich transparentných účtov dovedna trištvrte milióna eur. "Na porovnanie, v roku 2019 boli o tomto čase výdavky trojnásobne vyššie (celkovo 2,5 milióna eur), hoci vtedy sa na kampaniach podieľali ešte aj tretie strany," približuje.
V rámci hodnotenia Transparency skúmalo kvalitu vykazovania kampaní na povinných transparentných účtoch, spôsob financovania kampane, dodržiavanie základných zákonných náležitostí, ako aj to, či je zabezpečená minimálna informovanosť voličov o kandidátovi. Podrobnosti hodnotenia sú zverejnené na špeciálnom webe venovanom kontrole financovania slovenskej politiky volby.transparency.sk.
Prvé kolo volieb prezidenta bude v sobotu 23. marca. Prípadné druhé kolo bude 6. apríla. O post hlavy štátu sa uchádza 11 kandidátov.
Do hodnotenia zaradilo TIS kandidátov, ktorí na kampaň týždeň pred voľbami vynaložili minimálne 20.000 eur. Transparentnú kampaň vedú podľa TIS traja. "Okrem Ivana Korčoka (skóre 90 percent) dokáže verejnosť získať podrobnejší prehľad ešte o kampani Štefan Harabina (73 percent) a Krisztiána Forróa (70 percent)," uvádza TIS.
"S hodnotením 'kampaň s výhradami' skončili Ján Kubiš (skóre 45 percent) a Andrej Danko (43 percent), netransparentnú kampaň vedie Peter Pellegrini (30 percent)," dodáva Transparency.
Vysvetľuje ďalej, že zvyšní kandidáti platenú kampaň vôbec nemajú alebo ju pre jej nízku intenzitu (do 5000 eur) nebolo možné adekvátne zhodnotiť.
TIS informuje, že desať dní pred voľbami investovali kandidáti do presviedčania voličov podľa ich transparentných účtov dovedna trištvrte milióna eur. "Na porovnanie, v roku 2019 boli o tomto čase výdavky trojnásobne vyššie (celkovo 2,5 milióna eur), hoci vtedy sa na kampaniach podieľali ešte aj tretie strany," približuje.
V rámci hodnotenia Transparency skúmalo kvalitu vykazovania kampaní na povinných transparentných účtoch, spôsob financovania kampane, dodržiavanie základných zákonných náležitostí, ako aj to, či je zabezpečená minimálna informovanosť voličov o kandidátovi. Podrobnosti hodnotenia sú zverejnené na špeciálnom webe venovanom kontrole financovania slovenskej politiky volby.transparency.sk.
Prvé kolo volieb prezidenta bude v sobotu 23. marca. Prípadné druhé kolo bude 6. apríla. O post hlavy štátu sa uchádza 11 kandidátov.