Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Slovensko

Dnes začali raziť tunel Svrčinovec na diaľnici D3

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s., začala vo štvrtok 30. októbra 2014 oficiálne raziť tunel Svrčinovec. Tunel Svrčinovec je súčasťou diaľničného úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/Poľsko, ktorá spojí Slovensko s Poľskom. Celková dĺžka tunela bude 420 metrov. Pri stavbe sa vyrazí takmer 36.000 kubických metrov Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Vybudovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/Poľsko, ako i celého diaľničného ťahu D3 bude mať význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy.

Svrčinovec 30. októbra (TASR) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s., dnes starou baníckou tradíciou - osadením sošky sv. Barbory oficiálne začala s razením tunela Svrčinovec, ktorý je súčasťou úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/Poľsko.

Celý úsek diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité je podľa generálneho riaditeľa NDS Milana Gajdoša dlhý takmer 15,5 kilometra (km). "Je výnimočný tým, že okrem dvoch tunelov vedie viac ako štvrtina úseku po mostoch. To už samo o sebe hovorí, že stavba je náročná. Cena celého úseku je 417 miliónov eur bez DPH. Stavba je financovaná aj z prostriedkov Európskej únie v dvoch fázach – z končiaceho operačného programu a druhá časť bude financovaná z nového programového obdobia. Verím, že očakávania a predsavzatia, ktoré má aj zhotoviteľ, sa podarí naplniť a zhruba za dva roky už bude tunel slúžiť motoristickej verejnosti," povedal Gajdoš.

Generálny riaditeľ Váhostav – SK Marián Moravčík doplnil, že pred začiatkom razby tunela urobili geologický prieskum a neočakávajú výrazné problémy. "Ani prvé metre neukazujú, že by to mal byť problematický úsek. Tunel bude podľa dokumentácie merať 435 metrov. My máme koniec v roku 2016 a predpokladáme, že tunel bude prerazený oveľa skôr," uviedol Moravčík.

Fotogaléria z razenia tunela




Vybudovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/Poľsko, ako i celého diaľničného ťahu D3 bude mať podľa Gajdoša význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy, ktorá smeruje do Poľska. "Odľahčí sa tým oravský hraničný priechod Trstená s Poľskom, ako aj hraničný priechod Svrčinovec s Českom, kadiaľ prechádzajú vozidlá nad 7,5 tony smerujúce z Kysúc nielen do Českej, ale aj do Poľskej republiky. V mieste novovybudovanej križovatky Svrčinovec bude vyriešené prepojenie diaľnice a cesty I/11 vo všetkých dopravných smeroch, čím sa v tomto bode vytvorí možnosť prepojenia Poľska, Česka a Slovenska," doplnil generálny riaditeľ NDS.

Celý úsek diaľnice D3 skráti čas jazdy medzi Svrčinovcom a štátnou hranicou s Poľskou republikou oproti existujúcej ceste I/12 o takmer 10 minút. Diaľnica, ktorá povedie cez územie obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, zásadným spôsobom zníži súčasné negatívne vplyvy dopravy a výrazne zlepší životné podmienky obyvateľov obcí. Na úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/Poľsko bude 29 mostných objektov v celkovej dĺžke 3782 metrov. Okrem tunela Svrčinovec je súčasťou úseku aj takmer 900 metrov dlhý tunel Poľana.