Hlavnými témami vzdelávacích seminárov od júna minulého roka boli podpora sociálnej inklúzie rómskych detí v materských školách a rozšírené vzdelávania v oblasti diagnostiky problémov detí.
Autor TASR
Bratislava 1. júla (TASR) – V materských školách bude pôsobiť 466 učiteliek a asistentov, ktorí prešli školeniami v oblasti vzdelávania rómskych detí. Umožnil im to národný projekt Inkluzívny model vzdelávania na predprimárnom stupni školskej sústavy. TASR o tom informovala hovorkyňa ministerstva školstva pre priamo riadené organizácie Monika Hucáková.
Hlavnými témami vzdelávacích seminárov od júna minulého roka boli podpora sociálnej inklúzie rómskych detí v materských školách a rozšírené vzdelávania v oblasti diagnostiky špecifických problémov detí. Okrem učiteľov a asistentov prešlo školením aj 31 odborníkov z radov psychológov a špeciálnych pedagógov.
Osnovy vychádzali z výsledkov analýzy vzdelávacích potrieb vypracovanej expertmi národného projektu. "Tí zisťovali priamo u odborníkov a pedagógov, ktorí pracujú s deťmi z marginalizovaných rómskych komunít, konkrétne problémové oblasti, v ktorých by uvítali rozšírenie svojich zručností," dodala Hucáková.
Hlavnými témami vzdelávacích seminárov od júna minulého roka boli podpora sociálnej inklúzie rómskych detí v materských školách a rozšírené vzdelávania v oblasti diagnostiky špecifických problémov detí. Okrem učiteľov a asistentov prešlo školením aj 31 odborníkov z radov psychológov a špeciálnych pedagógov.
Osnovy vychádzali z výsledkov analýzy vzdelávacích potrieb vypracovanej expertmi národného projektu. "Tí zisťovali priamo u odborníkov a pedagógov, ktorí pracujú s deťmi z marginalizovaných rómskych komunít, konkrétne problémové oblasti, v ktorých by uvítali rozšírenie svojich zručností," dodala Hucáková.