Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Slovensko

Na uvítacie sms ľudia reagujú pozitívne

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

V uvítacej sms sú dva kontakty, prvý je na veľvyslanectvo SR pre príslušnú krajinu a druhý na nonstop službu ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí v Bratislave.

Bratislava 26. júla (TASR) - Slovenské zastupiteľské úrady (ZÚ) v zahraničí registrujú pozitívne ohlasy na zavedenie uvítacích sms. Táto služba funguje od vlaňajšieho februára.

"Doterajšie skúsenosti zastupiteľských úradov nasvedčujú tomu, že slovenskí občania chápu zavedenie systému poskytovania konzulárnej služby prostredníctvom uvítacích sms ako ústretový krok Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR smerujúci ku skvalitneniu úrovne im poskytovaných služieb," konštatoval riaditeľ tlačového odboru ministerstva Peter Susko.

Po počiatočných problémoch sa jej text upravil tak, aby jednoznačnejšie informovala o núdzovom charaktere tejto služby. K núdzovým prípadom patrí krádež či strata cestovných dokladov a financií, sprostredkovanie rýchlej zdravotnej služby, pomoc pri zadržaní, autonehoda, úraz, hospitalizácia, úmrtie či odobratie detí orgánmi cudzieho štátu.

Zo začiatku podľa Suska ľudia nechápali význam textu a nevolali na uvedené číslo v prípade núdze, ale za účelom získavania bežných turistických informácií. Iní jej doručenie považovali za výzvu na okamžité kontaktovanie zastupiteľského úradu.

"Ďalší sa mylne domnievali, že v prípade doručenia sms je úrad o ich pobyte v krajine automaticky informovaný. Chápali to ako istú formu registrácie ich pobytu v krajine," priblížil.

Niektorí systém zneužívali a volali na číslo ZÚ iba pre to, aby sa presvedčili či skutočne funguje.

V uvítacej sms sú dva kontakty, prvý je na veľvyslanectvo SR pre príslušnú krajinu a druhý na nonstop službu ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí v Bratislave. V núdzových prípadoch treba volať na prvé číslo.

Ako priblížil Susko, v niektorých kritických situáciách môže služba pôsobiť kontraproduktívne. Napríklad, keď ľudia po nehode alebo úraze nekontaktujú tiesňovú linku, ale najskôr zastupiteľský úrad a až ten kontaktuje záchrannú službu a políciu. "V takom prípade dochádza k zbytočnému omeškaniu pri poskytovaní pomoci," upozornil.