Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 28. máj 2024Meniny má Viliam
< sekcia Šport

Problémy s pneumatikami má vyriešiť zmena materiálu

V 8. kole postihla obrovská smola lídra pretekov Hamiltona, ktorý musel do boxov s defektom zadnej pneumatiky. Foto: TASR/AP Photo

Talianska spoločnosť Pirelli sa ocitla pod paľbou otázok po nedeľňajšej VC Veľkej Británie na okruhu v Silverstone, počas ktorej štyrom jazdcom vo veľkej rýchlosti praskli pneumatiky.

Londýn 2. júla (TASR) - Tímy F1 budú mať na víkendovej Veľkej cene Nemecka vystužené zadné pneumatiky a na VC Maďarska na konci júla úplne nové typy "gúm". Takéto garancie poskytol v utorok stajniam dodávateľ pneumatík Pirelli, informovala agentúra Reuters.

Talianska spoločnosť sa ocitla pod paľbou otázok po nedeľňajšej VC Veľkej Británie na okruhu v Silverstone, počas ktorej štyrom jazdcom vo veľkej rýchlosti praskli pneumatiky. Pirelli následne dostala od Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) povolenie na dva trojdňové testy, aby tak odstránila problém s explóziami.

Firma v oficiálnom vyhlásení uviedla, že by zadné kolesá mali mať namiesto oceľového vystuženia pásy vyrobené z kevlaru. Tie tímy skúšali už minulý mesiac v Kanade, ale neboli zatiaľ v pretekoch seriálu MS použité kvôli nesúhlasu niektorých tímov. "S tým riešením už prišli, ale dva alebo tri tímy, ktoré sa báli, že by zmena mohla vyhovovať viac iným stajniam, to zabrzdili. Výsledkom tejto krátkozrakosti je fakt, ako sme skončili v Silverstone," vyjadril sa technický riaditeľ Red Bullu Adrian Newey.

Od pretekov na Hungaroringu dodá Pirelli úplne nové typy pneumatík, ktoré budú kombinovať štruktúru zo sezóny 2012 a materiály z tohto ročníka. Ešte predtým ich jazdci otestujú v strede júla v Silvestone.

Šéf Lotusu sa ospravedlnil Räikkönenovi za chybnú stratégiu

Vedenie tímu F1 Lotus sa ospravedlnilo svojmu jazdcovi Kimimu Räikkönenovi za nesprávnu stratégiu, ktorá pravdepodobne stále Fína pódiové umiestnenie na nedeľňajšej VC Veľkej Británie.

Tím nechal na konci pretekov počas fázy s bezpečnostným vozidlom krúžiť Räikkönena na okruhu a nezavolal ho na výmenu zmesí. Pretekár Lotusu bol vtedy na druhom mieste za Nemcom Nicom Rosbergom. Ostatní piloti sa rozhodli pre zastávky v boxoch a k dispozícii tak mali čerstvé pneumatiky. To sa aj prejavilo v posledných kolách, keď sa cez Räikkönena dostali Mark Webber, Fernando Alonso i Lewis Hamilton.

"Naša stratégia bola skvelá až pokiaľ nevybehlo na trať safety car. Mali sme zavolať Kimiho do boxov a zachrániť aspoň jednu priečku. Spravili sme zlé rozhodnutie," priznal chybu šéf stajne Eric Boullier, ktorého citovala agentúra Reuters.

Räikkönen nakoniec obsadil v Silverstone piate miesto. "Kimi bol z toho frustrovaný a vôbec sa mu nečudujem," dodal Boullier.