Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Šport

Vstupenky na futbalový šampionát v Rusku idú na dračku

Ilustračná fotografia. Foto: TASR

Najlacnejší lístok na jedno stretnutie bude stáť ruského občana 22 amerických dolárov. Fanúšikovia zo zahraničia zaplatia minimálne 105 USD.

Berlín 12. októbra (TASR) - Fanúšikovia z celého sveta požiadali už o takmer 3.5 milióna vstupeniek na futbalové MS 2018 v Rusku. Prvá fáza predaja sa začala 14. septembra a skončila sa vo štvrtok. Organizátori oznámili, že viac ako 70 percent žiadostí pochádza zo zahraničia, najmä z Nemecka, Brazílie a Argentíny.

V uplynulých 48 hodinách FIFA zaregistrovala takmer 1,5 milióna žiadateľov. Tento dopyt nastal po kvalifikovaní Argentíny, Poľska, Egyptu a Kolumbie na MS. Množstvo žiadostí prišlo tiež z Číny a USA napriek tomu, že reprezentácie týchto dvoch krajín sa na šampionáte nepredstavia.

Otvárací duel MS, ktorý sa odohrá 14. júna, by si chcelo pozrieť takmer 150.000 ľudí. Finálový zápas je na programe 15. júla a je naň registrovaných viac ako 300.000 žiadostí. Obidve stretnutia sa budú konať na moskovských Lužnikách.

Registrovaní fanúšikovia, ktorí si budú môcť kúpiť vstupenky, sa budú žrebovať 16. novembra. V ten istý deň sa začne aj druhá časť prvej fázy predaja. Potrvá do 28. novembra a lístok bude môcť získať ten, kto si ho stihne kúpiť čo najskôr. Druhá fáza predaja sa spustí po vyžrebovaní základných skupín MS.

Najlacnejší lístok na jedno stretnutie bude stáť ruského občana 22 amerických dolárov. Fanúšikovia zo zahraničia zaplatia minimálne 105 USD. Každý účastník podujatia dostane po zakúpení vstupenky vlastnú identifikačnú kartu, ktorá bude slúžiť aj ako platobná karta a v deň zápasu bude môcť zadarmo využívať mestskú hromadnú dopravu.

Na MS 2014 v Brazílii zaznamenala FIFA 6.1 milióna žiadostí, v roku 2010 v Juhoafrickej republike 1.6 miliónov a v Nemecku 2006 požiadalo o lístky na šampionát viac ako 10 miliónov fanúšikov. Informovala o tom agentúra DPA.