Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia Šport

Lewandowski skritizoval transferovú politiku a prípravu Bayernu

Futbalista Bayernu Mníchov Robert Lewandowski sa teší po strelení gólu v zápase nemeckej Bundesligy SC Paderborn - Bayern Mníchov v Paderborne 21. februára 2015 Foto: TASR/AP

Lewandowski prišiel do Bayernu v roku 2014 z konkurenčnej Borussie Dortmund. Počas svojho pôsobenia v bavorskej metropole získal s klubom v každej sezóne bundesligový titul.

Mníchov 9. septembra (TASR) - Poľský futbalový reprezentant Robert Lewandowski sa kriticky vyjadril smerom k transferovej politike svojho zamestnávateľa Bayernu Mníchov. Úradujúci nemecký majster podľa neho vynaložil v letnom prestupovom období príliš málo peňazí na posily.

"Bayern musí byť kreatívnejší, ak chce prilákať do svojho kádra hráčov svetovej extratriedy," uviedol Lewandowski v rozhovore pre magazín Der Spiegel. "Ak chceme hrať prvé husle, musíme mať potrebnú hráčsku kvalitu. Aj preto, že takéto posily spravia svojich spoluhráčov lepšími."

Lewandowski prišiel do Bayernu v roku 2014 z konkurenčnej Borussie Dortmund. Počas trojročného pôsobenia v bavorskej metropole získal s klubom v každej sezóne bundesligový titul, v Lige majstrov však bolo jeho stropom semifinále. "Na medzinárodnej scéne môžu byť bundesligové kluby konkurencieschopné, iba ak nakúpia špičkových hráčov," zdôraznil 29-ročný útočník.

Zatiaľ čo kluby ako Paríž St. Germain či Manchester City počas letného prestupového obdobie investovali do hráčskych posíl deväťmiestne sumy, Bayern sa správal na hráčskom trhu skôr zdržanlivo. "Do dnešného dňa Bayern zaplatil za jedného futbalistu maximálne odstupné 40 miliónov eur. V medzinárodnom futbale je to už dlhší čas suma, ktorá je skôr priemerná než špičková. Ak chcete kúpiť hráča svetovej triedy, musíte investovať viac," nechal sa počuť poľský kanonier. Ten podrobil kritike aj uplynulé ázijské turné Bayernu. "Som skeptický voči príprave v zahraničí. Nielen kvôli enormnému zaťaženiu v tomto dôležitom tréningovom období, ale aj pre to, že nie som presvedčený, či majú takéto cesty taký marketingový význam, aký sa im zvykne prisudzovať," vyhlásil.