Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 8. máj 2024Meniny má Ingrida
< sekcia Šport

Koči víťazne na L Racing 10. Rely Rožňava

Martin Koči, archívna snímka. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Koči s českým spolujazdcom Lukášom Kostkom triumfovali s náskokom 7,4 sekundy pred Čechom Pavlom Valouškom a Poliakom Grzegorzom Grzybom.

Rožňava 3. apríla (TASR) - Absolútnym víťazstvom Martina Kočiho z domáceho tímu L Racing Styllex sa skončili preteky L Racing 10. Rely Rožňava. Koči s českým spolujazdcom Lukášom Kostkom triumfovali s náskokom 7,4 sekundy pred Čechom Pavlom Valouškom a Poliakom Grzegorzom Grzybom.

Na prvých pretekoch majstrovstiev Slovenska v rely odštartovalo celkovo 47 súťažných posádok. Organizátori pripravili pre prihlásené posádky viac ako 90 meraných kilometrov, ktoré boli rozdelené do ôsmich rýchlostných skúšok.

"Rožňava bola krásna. Som nadšený z tratí, ale aj z pekných súbojov. Som veľmi rád, že sa nám podarilo vyhrať. Po piatkovom mestskom okruhu sme do soboty vstupovali s 13-sekundovou stratou na prvé miesto. Aj to nám pridalo na pozitívnej motivácii do súbojov. Zaujímavosťou je, že sme 15 minút po prejazde cieľovou rampou už sedeli vo vrtuľníku, ktorý nás dostal na budapeštianske letisko, aby sme stihli odlet na Korziku," prezradil Koči v tlačovej správe.

V aktuálnej sezóne sa Koči plánuje zúčastniť na dôležitých rely podujatiach na Slovensku i v zahraničí. Absolvovať sa chystá okrem seriálu majstrovstiev SR v rely aj Seriál majstrovstiev sveta 2017, ktorý tvorí celkovo 12 podujatí na 4 kontinentoch - Monte-Carlo, Švédsko, Mexiko, Francúzsko, Argentína, Portugalsko, Taliansko, Fínsko, Nemecko, Španielsko, Wales a Austrália.

Na podujatí v Rožňave štartoval aj prešovský veterán Igor Drotár. Ten si prvýkrát vyskúšal novú techniku, ale aj spolujazdca. V kombinácii so Škodou Fabia R5 a Tomášom Plachým si odniesol veľa dôležitých skúseností a v neposlednom rade i cenné body do slovenského šampionátu (MSR). "Auto je úžasné a môžem povedať, že lepší stroj som nikdy nešoféroval. Poznám ho však len krátko a so spolujazdcom sa tiež ešte len spoznávam, no nejaký ten výkon sme napokon podali. Najviac ma trápila choroba, ale aj penalizácia hneď v úvode pretekov. Rozrazili sme retardér a pridelili nám 50 sekúnd, čím sa pre nás súťaž prakticky skončila. Následne sa v sobotu vytvorili "skupinky" v triede 2, v ktorých sme sa naťahovali o sekundy," povedal Igor Drotár.