Zaniknutý denník News of the World odpočúval kráľovskú rodinu

TASR, 19. decembra 2013 21:15

Britský bulvárny denník ilegálne odpočúval mobilný telefón manželky britského princa Williama, ako aj telefón jeho brata princa Harryho.

Britský princ William a jeho manželka Kate Foto: TASR/AP
Londýn 19. decembra (TASR) - Britský bulvárny denník News of the World ilegálne odpočúval mobilný telefón Kate Middletonovej, dnešnej vojvodkyne z Cambridgea Catherine a manželky britského princa Williama, ako aj telefón jeho brata princa Harryho. Oznámila to dnes na londýnskom súde prokuratúra vyšetrujúca kauzu zaniknutého média.

Podľa tlačovej agentúry Reuters objavili v dome bývalého redaktora, ktorý pre denník pracoval v roku 2006, záznamy súkromných hovorov Williama a Kate, ktorú jej partner miestami oslovuje výrazmi ako "zlatko". Následník trónu jej ďalej popisuje, ako ho takmer postrelili počas cvičenia na vojenskej akadémii v Sandhurste.

Súd si takisto vypočul úryvky z prepisov hovorov zaznamenaných na telefóne princa Harryho, na ktorých ho neznámy mužský hlas vysokým tónom, vydávajúc sa za jeho vtedajšiu priateľku Chelsy Davyovú, nazýva "ryšavcom" vzhľadom na farbu jeho vlasov. Denník následne prišiel s príbehom, že odkaz pochádza od Williama.

Ide o prvý potvrdený prípad ilegálneho odpočúvania telefónov členov britskej kráľovskej rodiny zo strany tlače, hoci je známe, že obeťami podobných aktivít sa v minulosti stali ich viacerí asistenti, tvrdí Reuters. V auguste 2006 polícia zatkla redaktora kráľovskej rubriky Cliva Goodmana a lovca senzácií Glenna Mulcaira.

V januári 2007 sa obaja muži priznali k odpočúvaniu asistentov členov kráľovskej rodiny a súd im udelil trest odňatia slobody na štyri a šesť mesiacov. Mulcaire sa medzitým priznal k ďalšiemu odpočúvaniu. Trojica iných vedúcich žurnalistov z News of the World sa takisto priznala k spriahnutiu ohľadom odpočúvania.

Najčítanejšie Zahraničie

Téma TASR


Kurzy zahraničných mien

$ 1.4555 austrálskych dolárov za 1€

7 dňový nárast +0.51% Graf

29|9|2014|23|37