Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 15. máj 2024Meniny má Žofia
< sekcia Zahraničie

Exekutíva EÚ zverejnila výzvy na podporu spravodajských médií

Ilustračná snímka Foto: TASR/Erika Ďurčová

Tieto iniciatívy sú súčasťou širšieho úsilia o podporu slobodného, životaschopného a pluralitného mediálneho prostredia v celej Európskej únii.

Brusel 2. augusta (TASR) - Európska komisia (EK) zverejnila v pondelok štyri nové výzvy pre médiá za takmer 12 miliónov eur. Očakáva návrhy, ktorých cieľom je stimulovať rozmanitú verejnú sféru a podporovať prístup občanov k spoľahlivým informáciám v celej Európskej únii.

Vyčlenená suma pochádza z finančných prostriedkov EÚ. Všetky financované projekty budú fungovať s úplnou redakčnou nezávislosťou.

Výzvy sú určené najmä pre mediálne platformy a zameriavajú sa na nasledovné oblasti: podpora viacjazyčného mediálneho obsahu o záležitostiach EÚ prostredníctvom digitálnych platforiem; zvyšovanie produkcie obsahu v tejto oblasti prostredníctvom siete rozhlasových staníc; podpora mládežníckych mediálnych sietí, ktoré vytvárajú dôveryhodný obsah o aktuálnych záležitostiach prostredníctvom online formátov a podujatí na sociálnych sieťach a nakoniec zlepšenie prístupu občanov k dôveryhodným informáciám.

Nové aktivity EK vychádzajú z dvoch nedávno zverejnených výziev, ktorých cieľom je podporiť sektor spravodajských médií v partnerstvách v oblasti žurnalistiky a pri inováciách médií.

Tieto iniciatívy sú súčasťou širšieho úsilia o podporu slobodného, životaschopného a pluralitného mediálneho prostredia v celej EÚ, ako sa uvádza aj v akčnom pláne pre európsku demokraciu a v akčnom pláne pre médiá a audiovizuálny sektor.

Pri hľadaní vhodných finančných prostriedkov môže médiám pomôcť nový nástroj s názvom Interaktívny mapovací nástroj o možnostiach financovania audiovizuálnych a spravodajských médií. Jeho cieľom je uľahčiť prístup k mechanizmom finančnej podpory súvisiacej s EÚ. Obsahuje informácie o možnostiach financovania pre subjekty z audiovizuálneho aj spravodajského mediálneho sektora. Subjektom na mediálnom trhu pomôže identifikovať a požiadať o najvhodnejší zdroj podpory EÚ spomedzi programov a nástrojov, ktoré sú k dispozícii.

Odborníci v oblasti médií môžu získať pomoc aj prostredníctvom kancelárií programu Kreatívna Európa.