Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 30. apríl 2024Meniny má Anastázia
< sekcia Zahraničie

Opravili záznamník údajov zo zrúteného lietadla EgyptAir

Letušky spoločnosti EgyptAir sa zúčastňujú sviečkovej vigílie za obete letu spoločnosti EgyptAir MS804 v Káhire 26. mája 2016. Pri leteckom nešťastí, ktoré sa odohralo 19. mája 2016 v skorých ranných hodinách počas letu z Paríža do Káhiry s lietadlom typu Airbus 320, zahynulo všetkých 66 ľudí na palube, medzi nimi bolo 30 Egypťanov a 15 Francúzov. Foto: TASR/AP

Francúzska prokuratúra medzitým začala vyšetrovanie havárie ako prípad neúmyselného zabitia, keďže dosiaľ neexistujú dôkazy, ktoré by toto nešťastie spájali s teroristickým činom.

Káhira 28. júna (TASR) - Francúzskym expertom sa podarilo úspešne opraviť poškodený záznamník letových údajov z havarovaného Airbusu A320 spoločnosti EgyptAir, ktorý sa v máji zrútil do vôd Stredozemného mora. Informovala o tom dnes stanica BBC s odvolaním sa na egyptských vyšetrovateľov.

Podľa ich vyjadrenia sa "v priebehu niekoľkých hodín" začnú práce aj na druhej čiernej skrinke - záznamníku palubnej komunikácie. Oprava týchto zariadení umožní vyšetrovateľom analyzovať dáta potrebné na určenie príčin havárie letu MS804 z Paríža do Káhiry. Pri jeho havárii 19. mája zahynulo všetkých 66 osôb na palube.

Záznamník letových údajov i záznamník palubnej komunikácie doručili egyptskí vyšetrovatelia do Francúzska v pondelok. Francúzska prokuratúra medzitým začala vyšetrovanie havárie ako prípad neúmyselného zabitia, keďže dosiaľ neexistujú dôkazy, ktoré by toto nešťastie spájali s teroristickým činom.

Čierne skrinky vytiahli pátracie tímy z časti vraku lietadla približne 290 kilometrov severne od egyptského pobrežia z hĺbky zhruba 3000 metrov pod hladinou. Zatiaľ sa vie iba to, že krátko predtým, ako došlo k prerušeniu signálu s lietadlom, sa na toaletách a v priestore elektrotechniky pod kokpitom aktivovali senzory dymu.

Na základe radarových údajov sa lietadlo stočilo o 90 stupňov doľava a následne o 360 stupňov doprava, pričom kleslo z 11.300 metrov do letovej hladiny 3000 metrov a následne sa dispečerom stratilo z monitorov.