Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 31. október 2024Meniny má Aurélia
< sekcia Zahraničie

V EÚ sa dohodli na pravidlách transparentnosti politickej reklamy

Ilustračné foto. Foto: TASR

Techniky zacielenia a zosilnenia reklamy budú podľa nových pravidiel dostupné iba pre politickú reklamu online založenú na osobných údajoch zhromaždených od dotknutej osoby na základe jej súhlasu.

Brusel 7. novembra (TASR) - Vyjednávači Európskeho parlamentu (EP) a Rady EÚ dosiahli v pondelok večer dohodu o princípoch transparentnosti politickej reklamy. Uvádza sa to v tlačových správach EP a Európskej komisie (EK).

Komisia v utorok pripomenula, že predmetné nariadenie je súčasťou opatrení na ochranu integrity volieb a podporu otvorenej demokratickej diskusie.

Podľa nových pravidiel budú musieť byť politické reklamy jasne označené a zároveň uvádzať, kto ich zaplatil, koľko zaplatil, akých volieb alebo referend sa politická reklama týka a či ide o cielenú reklamu. Občania tak budú lepšie schopní rozlíšiť posolstvá, ktoré sa snažia ovplyvniť ich politické názory a rozhodnutia.

Techniky zacielenia a zosilnenia reklamy budú podľa nových pravidiel dostupné iba pre politickú reklamu online založenú na osobných údajoch zhromaždených od dotknutej osoby na základe jej súhlasu. Používanie citlivých osobných údajov bude zakázané. Tým sa obmedzí zneužívanie osobných údajov na potenciálne manipulovanie voličov.

Všetky online politické reklamy budú dostupné v internetovom úložisku reklám. Tri mesiace pred voľbami bude zakázané sponzorovať politické reklamy z krajín mimo EÚ.

Predbežnú politickú dohodu dosiahnutú Európskym parlamentom a Radou EÚ (členské štáty) ešte musia formálne schváliť poslanci europarlamentu a ministri členských krajín.

(spravodajca TASR Jaromír Novak)