Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Zahraničie

Le Penová mala úspešnejší štart do kampane pred druhým kolom volieb

Francúzska prezidentská kandidátka Marine Le Penová Foto: TASR AP

Štart kampane M.Le Penovej označil v prieskume za úspešnejší každý druhý respondent (50 percent), kým úvod kampane v podaní E. Macrona považuje za lepší 43 percent opýtaných.

Paríž 27. apríla (TASR) - Krajne pravicová kandidátka Marine Le Penová začala kampaň pred druhým kolom prezidentských volieb lepšie ako jej protikandidát a favorit volieb, centrista Emmanuel Macron. Vyplýva to z výsledkov prieskumu verejnej mienky inštitútu Elabe pre televíziu BFMTV, ktoré boli zverejnené dnes v Paríži.

Le Penovej štart kampane označil za úspešnejší každý druhý respondent (50 percent), kým úvod kampane v podaní Macrona považuje za lepší 43 percent opýtaných.

Agentúra Reuters pripomenula, že Macron po tom, ako sa s Le Penovou kvalifikovali do druhého kola volieb, urobil na verejnosti niekoľko vyhlásení, ktoré mohli mať negatívny vplyv na jeho popularitu.

Volební rivali i potenciálni spojenci Macrona kritizovali za to, že svoje víťazstvo v prvom kole volieb v nedeľu večer oslavoval v elegantnej parížskej reštaurácii La Rotonde.

Za túto návštevu sa Macron stal aj terčom útokov Le Penovej tímu, ktorý tohto bývalého investičného bankára začal označovať za príslušníka arogantnej politickej elity bez kontaktu s národom.

Prieskumy verejnej mienky doteraz Macronovi prorokovali, že v druhom kole volieb - 7. mája - by mohol získať okolo 60 percent hlasov.