Etiópsky letecký úrad naopak tvrdí, že porucha senzora bola spôsobená problémami s elektroinštaláciou lietadla, ktoré existovali už od jeho výroby.
Autor TASR
Washington 24. januára (TASR) — Americkí vyšetrovatelia, ktorí skúmajú nehodu lietadla Boeing 737 Max, pri ktorej v marci 2019 krátko po štarte z Addis Abeby zahynulo všetkých 157 ľudí na palube, nesúhlasia so závermi etiópskeho vyšetrovacieho tímu týkajúcich sa príčiny nesprávneho fungovania jedného zo senzorov. V utorok to uviedla agentúra AP, informuje TASR.
Národná rada pre bezpečnosť dopravy (NTSB) uviedol, že chybné údaje stabilizačného senzora MCAS, ktorého úlohou bolo kontrolovať smerovanie prednej časti lietadla, s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobila zrážka s cudzím objektom, napríklad s vtákom.
Etiópsky letecký úrad naopak tvrdí, že porucha senzora bola spôsobená problémami s elektroinštaláciou lietadla, ktoré existovali už od jeho výroby.
Vyšetrovacie tímy oboch krajín sa však zhodli na tom, že práve chybný senzor spôsobil, že autopilot začal nos lietadla smerovať k zemi a piloti neboli schopní získať kontrolu nad riadením a stroj vyrovnať.
Pri nehode zahynulo všetkých 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov — manželky, dcéry a syna politika Antona Hrnka a charitatívnej pracovníčky Danice Olexovej.
Táto letecká katastrofa viedla k tomu, že prevádzka lietadiel Boeing typu Max bolo na celom svete pozastavená na takmer dva roky.
Národná rada pre bezpečnosť dopravy (NTSB) uviedol, že chybné údaje stabilizačného senzora MCAS, ktorého úlohou bolo kontrolovať smerovanie prednej časti lietadla, s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobila zrážka s cudzím objektom, napríklad s vtákom.
Etiópsky letecký úrad naopak tvrdí, že porucha senzora bola spôsobená problémami s elektroinštaláciou lietadla, ktoré existovali už od jeho výroby.
Vyšetrovacie tímy oboch krajín sa však zhodli na tom, že práve chybný senzor spôsobil, že autopilot začal nos lietadla smerovať k zemi a piloti neboli schopní získať kontrolu nad riadením a stroj vyrovnať.
Pri nehode zahynulo všetkých 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov — manželky, dcéry a syna politika Antona Hrnka a charitatívnej pracovníčky Danice Olexovej.
Táto letecká katastrofa viedla k tomu, že prevádzka lietadiel Boeing typu Max bolo na celom svete pozastavená na takmer dva roky.