Na snímke francúzskeho Úradu vyšetrovania a analýz civilného letectva (BEA) je druhá čierna skrinka Airbusu A320 nemeckej spoločnosti Germanwings, ktoré našla príslušníčka francúzskej polície na mieste pádu stroja po viac ako týždňovom pátraní v piatok 3. apríla 2015. Druhá čierna skrinka potvrdila podozrenie vyšetrovateľov, že kopilot Andreas Lubitz úmyselne zničil lietadlo, pri ktorého havárii 24. marca 2015 zomrelo všetkých 150 ľudí na palube. Foto: TASR/AP
Informoval o tom dnes francúzsky Úrad vyšetrovania a analýz civilného letectva (BEA).
Paríž 3. apríla (TASR) - Druhý pilot havarovaného lietadla spoločnosti Germanwings opakovane zvyšoval rýchlosť lietadla po tom, ako ho s pomocou autopilota vo francúzskych Alpách nasmeroval k zemi. Tieto strach naháňajúce podrobnosti ukázali údaje získané z druhej čiernej skrinky, letového záznamníka, ktorý našli vyšetrovatelia začiernený a zasypaný na mieste havárie. Informoval o tom dnes francúzsky Úrad vyšetrovania a analýz civilného letectva (BEA).
"Prvé údaje ukázali, že pilot v leteckej kabíne použil autopilota, aby nasmeroval lietadlo na zostup k výške 100 stôp (približne 30 metrov)," uviedol úrad vo vyhlásení. "Následne pilot niekoľkokrát upravil nastavene autopilota, aby zvýšil rýchlosť, ktorou lietadlo zostupovalo," citovala z vyhlásenia BEA tlačová agentúra Reuters.
Všetko o havárii lietadla Germanwings vo francúzskych Alpách si prečítajte TU
Na snímke trosky lietadla na mieste leteckého neštastia havarovaného letu Germanwings neďaleko Seyne-les-Alpes vo Francúzskych Alpách 31. marca 2015.Foto: TASR/AP
Druhá čierna skrinka tak potvrdila podozrenie vyšetrovateľov, že kopilot Andreas Lubitz úmyselne zničil lietadlo, pri ktorého havárii 24. marca zomrelo všetkých 150 ľudí na palube.