< sekcia Zahraničie

Ruskej televízii, ktorá sa pýtala na blokádu Leningradu, hrozí zánik

Hladom a zimou vysilení obyvatelia Leningradu umierali priamo na uliciach mesta. Foto: youtube

Škandál vyvolala televízia Dožď anketovou otázkou, či mal Sovietsky zväz vydať za druhej svetovej vojny Leningrad nacistom a zachrániť tak vyše milión ľudských životov v obliehanom meste.

Moskva 4. februára (TASR) - Najväčší poskytovateľ satelitného televízneho vysielania v Rusku sa v pondelok rozhodol, že vyradí zo svojej programovej ponuky nezávislú televíziu Dožď, ktorú zasiahol škandál okolo ankety súvisiacej s nacistickou blokádou Leningradu počas druhej svetovej vojny. Informovala o tom agentúra AP.

Majiteľ televízie Dožď Alexander Vinokurov na sociálnej sieti Twitter uviedol, že vyradenie televízie zo satelitných a káblových programových balíkov spoločnosti Tricolor "vlastne znamená jej zánik".

Rozhodnutie spoločnosti Tricolor, ktorá má v Rusku 14 miliónov zákazníkov, prišlo po podobných rozhodnutiach iných satelitných a káblových providerov.

Škandál celoštátnych rozmerov vyvolala televízia Dožď anketovou otázkou, či mal Sovietsky zväz vydať za druhej svetovej vojny Leningrad nacistom a zachrániť tak vyše milión ľudských životov v obliehanom meste.



Anketa sa dotkla jednej z najtragickejších udalostí v dejinách ruského národa, nacistického obliehania Leningradu, ktoré sa začalo v septembri 1941. Vyše milión Leningradčanov zomrelo, prevažne hladom, a odbojný duch mesta sa stal jedným zo symbolov utrpenia a hrdinstva krajiny počas druhej svetovej vojny.

Anketová otázka, ktorú televízia položila verejnosti, vyvolala okamžitú reakciu oficiálnych miest. Niekoľko poslancov parlamentu ihneď vyzvalo na zastavenie jej vysielania.