< sekcia Zahraničie

ZÁHADA VYRIEŠENÁ: Vedci poznajú najstaršieho živočícha na Zemi

Ilustračné foto. Foto: TASR/TANJUG

U nedávno objavenej fosílie zistili prítomnosť zvyškov cholesterolu.

Sydney 21. septembra (TASR) - Vedci identifikovali najstaršieho známeho živočícha, aký kedy žil na planéte Zem. Ide o fosilizovanú formu života z rodu dickinsonia, ktorá existovala pred 558 miliónmi rokov. Tvor oválneho tvaru bol súčasťou skupiny organizmov známej ako ediakarská fauna, informoval vo štvrtok britský denník The Guardian.

Vedci u nedávno objavenej fosílie zistili prítomnosť zvyškov cholesterolu a potvrdili tým, že dickinsonia bol živočích. "Je to presný typ a zloženie tejto látky, čo nám prezradilo, že dickinsonia bola v skutočnosti živočíchom," uviedol Jochen Brocks z Austrálskej národnej univerzity (ANU) a jeden z autorov štúdie, publikovanej v časopise Science.

Ide o fosilizovanú formu života z rodu dickinsonia, ktorá existovala pred 558 miliónmi rokov. Tvor oválneho tvaru bol súčasťou skupiny organizmov známej ako ediakarská fauna.

Dodal, že sa tým vyriešila "desaťročia stará záhada, ktorá bola svätým grálom paleontológie". Skamenelinu objavil na povrchu útesu pri pobreží Bieleho mora v odľahlej oblasti severozápadného Ruska doktorand Iľja Bobrovskij, ktorý viedol prípravu štúdie. Bádatelia zároveň potvrdili, že živočíchy existovali už najmenej 20 miliónov rokov pred kambrickou explóziou života.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.