Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Zahraničie

Vznik novej hodvábnej cesty zaujíma Čínu

Foto: TASR/AP

Tamojšia vláda už v novembri uvoľnila zhruba 40 miliárd USD (36,85 miliardy eur) na zlepšenie dopravného spojenia medzi oboma regiónmi. Informovala o tom agentúra DPA.

Peking 29. marca (TASR) - Budovanie novej "hodvábnej cesty" z Číny do Európy stojí v súčasnosti v centre pozornosti zahraničnej politiky Pekingu. Tamojšia vláda už v novembri uvoľnila zhruba 40 miliárd USD (36,85 miliardy eur) na zlepšenie dopravného spojenia medzi oboma regiónmi. Informovala o tom agentúra DPA.

Základom projektu modernej hodvábnej cesty je rozsiahla dopravná sieť, v rámci ktorej má dôjsť k výstavbe nových železníc, ciest, potrubných spojení a námorných prístavov. Už dnes je jeho súčasťou nákladný vlak, ktorý cestuje viac než 10.000 kilometrov z Číny do nemeckého Duisburgu.

Podobne ako pôvodná hodvábna cesta aj tá súčasná má pozemnú a námornú vetvu. Pozemná trasa vedie zo starého čínskeho cisárskeho mesta Si-an cez autonómnu oblasť Sin-ťiang do strednej Ázie a Turecka. Odtiaľ cez východnú Európu pokračuje ďalej do Nemecka a Rotterdamu, jej južná vetva sa odkláňa do Benátok.

Námorná hodvábna cesta smeruje z Benátok cez Stredozemné more a Suezský prieplav do kenského Nairobi, odkiaľ pokračuje cez Indický oceán do indických prístavov a cez prieplav Malacca sa vracia do južnej Číny.

(1 EUR = 1,0865 USD)