Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia SEKCIA: Zdravie

Kežmarská nemocnica obhájila certifikát kvality

Ilustračná snímka Foto: TASR/Dušan Hein

Cieľom budovania systému kvality je aj dosiahnutie väčšej transparentnosti a efektívnosti v prevádzkových činnostiach a účelné využívanie ľudských, materiálno-technických a finančných zdrojov.

Kežmarok 21. októbra (TASR) - Nemocnica Dr. Vojtecha Alexandra v Kežmarku n. o., úspešne obhájila certifikát kvality pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti podľa požiadaviek normy ISO 9001:2008. Audit bol vykonaný spoločnosťou DNV GL. Nemocnica je držiteľom certifikátu od roku 2007. TASR o tom informoval Lórant Paugsch, poverený komunikáciou kežmarskej nemocnice.

Snahou manažmentu nemocnice je budovať nemocnicu rodinného typu. „Chceme v bezpečnom prostredí poskytovať kvalitnú zdravotnú a ošetrovateľskú starostlivosť s cieľom dosiahnuť maximálnu spokojnosť pacientov. Jedným z nástrojov na dosiahnutie cieľov je aj udržiavanie systému manažérstva kvality s víziou pružne reagovať na rozvoj medicíny a moderných liečebných metód pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti pre potreby širšieho regiónu,“ povedala manažérka kvality a námestníčka pre ošetrovateľstvo Nemocnice Dr. Vojtecha Alexandra v Kežmarku Janka Bartková.

Tohtoročný recertifikačný audit bol zameraný prioritne na bezpečnosť pacientov počas pobytu v nemocnici a na bezpečnosť prístrojovej techniky, ktorá sa používa pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Audítori z certifikačnej spoločnosti DNV GL pozitívne hodnotili pracovnú atmosféru a bezpečné prostredie pre hospitalizovaných pacientov. „Jedným z cieľov kvality, ktorý bol zo strany audítorov hodnotený vysoko pozitívne, je aj vízia manažmentu nemocnice týkajúca sa projektu prístavby nového pavilónu pre matku a dieťa. Kladne hodnotená bola situácia v oblasti ekonomickej stability nemocnice, ktorá súvisí s úspešne ukončenou reštrukturalizáciou nemocnice. Vo finančnom vyjadrení nemocnica tým zachránila pre tento región a mesto Kežmarok približne päť miliónov eur,“ dodala Bartková.

Cieľom budovania systému kvality je aj dosiahnutie väčšej transparentnosti a efektívnosti v prevádzkových činnostiach a účelné využívanie ľudských, materiálno-technických a finančných zdrojov.