Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia SEKCIA: Zdravie

Pri nákupe voľnopredajných liekov pozerajú ľudia najmä na skúsenosť

Ilustračné foto Foto: TASR/Jozef Ďurník

Voľnopredajné lieky nakupujú spotrebitelia stále takmer výhradne v kamenných lekárňach.

Bratislava 4. októbra (TASR) - Najdôležitejším faktorom pri nákupe voľnopredajných liekov a výživových doplnkov na Slovensku a v Česku je osobná skúsenosť s konkrétnym produktom.

Pri výbere značky sú potom spotrebitelia značne lojálni. Na ľudí tiež vplýva názor lekára alebo lekárnika a následne cena. Ako ďalej ukázal prieskum spoločnosti GfK, prevažná väčšina spotrebiteľov voľnopredajných liekov a výživových doplnkov má už pred vstupom do lekárne jasnú predstavu o tom, aký produkt si chcú kúpiť. Často sa však nebránia vypočuť si rady a odporúčania lekárnika.

Pri niektorých kategóriách voľnopredajných liekov polovica užívateľov siaha jedine po svojej obľúbenej a osvedčenej značke. "Vysoká miera lojality ku jednej značke je na Slovensku aj v Českej republike pri voľnopredajných liekoch na alergie a na problémy s trávením. Spomedzi výživových doplnkov má značka silné postavenie pri prípravkoch na chudnutie," uviedla Eva Vlčková zo spoločnosti GfK. U ostatných kategórií potom spotrebitelia volia medzi dvomi - tromi najobľúbenejšími značkami.

Pri kategóriách s veľkou lojalitou ku značke si necháva odporučiť od lekárnika alternatívu necelá polovica spotrebiteľov, zatiaľ čo pri ostatných kategóriách je ich sklon nechať si poradiť o niečo vyšší, a to v rozmedzí 60 až 80 percent. "Takmer všetci spotrebitelia pripúšťajú, že lekárnikom odporúčanú alternatívu aspoň niekedy príjmu. Dôvodom je dôvera v lekárnika ako odborníka a cena, respektíve akciová ponuka," povedala Eva Vlčková.

Voľnopredajné lieky nakupujú spotrebitelia stále takmer výhradne v kamenných lekárňach. Nákup na internete je okrajový – v Českej republike tvorí päťpercentný a na Slovensku trojpercentný podiel. Na druhej strane, pre rôzne výživové doplnky a prípravky na chudnutie sú významným kanálom aj supermarkety/hypermarkety, špecializované predajne, drogérie a internet.

TASR informovala Daniela Beráková zo spoločnosti GfK Slovakia.